beantwoord

Is de winactie voor een NS jaarkaart voor 2€ wel van de NS zelf of is het scam?

  • 7 September 2023
  • 20 reacties
  • 8389 Bekeken

Ik vulde op Instagram een winactie voor de NS in, ik won een jaarkaart vrij reizen voor 2€. Ik moest daarvoor 2 euro overmaken. Ik krijg er een niet pluis gevoel bij en ik denk dat het een scam is. Vandaar dat ik hier wil navragen of de actie wel of niet van NS zelf is. Screenshot beschikbaar. 

icon

Beste antwoord door danhub 7 September 2023, 14:24

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 5

Komt over als een complete scam. Vooral geld overmaken om een prijs winnen/krijgen is een dead giveaway (buiten bijvoorbeeld een cent voor verificatiedoeleinden dan).

Reputatie 7
Badge +3

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat oplichterij.

Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat het ook.

Reputatie 7
Badge +3

Dit is nep. €2 voor een jaar onbeperkt reizen is ook te mooi om waar te zijn. Deze ‘aanbieding’ komt al weken op social media voor. Mag hopen dat je geen geld hebt overgemaakt.

Ach, als 5000 mensen ieder €2 overmaken.....

Reputatie 7
Badge +3

Ach, als 5000 mensen ieder €2 overmaken.....

Dan hebben ze €10000 gevangen en beschikken over 5000 namen en rekeningnummers.

Het zaakje stonk voor mij zo dat ik uiteraard geen geld heb overgemaakt. Ik zie de actie nu ook niet meer terug op Instagram, en ik had nog wel willen rapporteren. Nu ja, ik hoop maar niet dat er zwakbegaafden zijn die wel geld overmaken. 

Reputatie 7
Badge +3

Om mensen die hier wel intrappen gelijk zwakbegaafd te noemen, vind ik nou ik weer te ver gaan. 

Reputatie 7
Badge

Kan je een screenshot laten zien met een link naar die website? Eens kijken hoesnel hun hosting of registar die site offline krijgt. 😏

Badge +3

NS zelf werkt ook niet mee…

Win een grenzeloos treinavontuur voor twee

https://www.nsinternational.com/nl/eropuit/winactie-grenzeloos

In de week van 19 tot en met 25 juli maken we het winnende duo bekend. Zijn jullie de gelukkigen, dan nemen we uiteraard contact met jullie op om deze reis in goede banen te leiden.

Tja, voor twee zou je zomaar kunnen verwarren met 2 euro of zo 🤣

Maar betaal die dan wel aan NS (international) en niet aan een slimme spammer/scammer.

Badge +3

Kuch, dank NS

Van 2 tot en met 16 augustus sturen we één duo op pad voor een reis door Europa zonder bestemming

Denk EENS na… over de reguliere reizigers en zo.

Reputatie 7
Badge

Om mensen die hier wel intrappen gelijk zwakbegaafd te noemen, vind ik nou ik weer te ver gaan. 

Laat ik het zo zeggen: die zijn niet echt slim. Die advertentie ben ik trouwens een aantal keren al tegengekomen op social media.

 

@Diete Kits 

Apart dat logo van een Italiaanse supermarkt erbij.

Laat je niet misleiden. Spam. Oplichting 

https://ns.nl@wpme.cc/UakuDkjK/?gratis-cadeaubon-kerst-een-jaar.html
 

Volgens mij is dit ook nep. Klopt dat?

Badge +3

Kan die site niet eens bereiken, en aan de link te zien is het gewoon ‘clickbait’ waardoor je eigenlijk bevestigt dat je die spam gelezen hebt (en je e-mailadres dus geldig is)…

Hallo ChopChop en welkom bij de NS community,

 

Dit is waarschijnlijk spam. Wat wordt er aangeboden?

Badge +3

Crosslink naar 

 

Ik zag het al: clckr.cc. 

Is scam. Na laatste stap met invullen adresgegevens krijg je het volgende( zie screenshot). Is een nep winactie om je lid te maken van een site waar je een website aan kan maken

 

Reageer