beantwoord

Jongeren dagkaart

  • 18 July 2023
  • 7 reacties
  • 262 Bekeken

Ik heb op 16 juli een jongeren dagkaart gekocht voor deze donderdag (20 juli).

Het blijkt te zijn dat er al een auto is geregeld voor de trip die ik zou nemen met de trein.

Is het mogelijk om mijn geld terug te krijgen.

let op dat dit gaat over een dagkaart voor een dag die nog niet geweest is.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 18 July 2023, 12:51

Bekijk origineel

7 reacties

Ik heb zojuist meegekregen dat een gedownloade e-ticket niet meer ongeldig kan worden gemaakt.

Als dit de waarheid is, oei.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Allfoy,

Dat is inderdaad helaas de waarheid. Tip voor de volgende keer: koop het ticket pas als je zeker weet dat je gaat reizen. Er is geen enkel voordeel aan het van tevoren kopen.

Reputatie 6

Hoi Allfoy,

Dat is inderdaad helaas de waarheid. Tip voor de volgende keer: koop het ticket pas als je zeker weet dat je gaat reizen. Er is geen enkel voordeel aan het van tevoren kopen.

Enige dat ik hierop wil aanvullen @mrfreeze, wel kopen voor aanvang reis. We kunnen namelijk e-tickets die na aanvang reis worden gekocht (ook JDK's ) ongeldig verklaren.

Reputatie 7
Badge +3

Enige dat ik hierop wil aanvullen @mrfreeze, wel kopen voor aanvang reis.

 

Uiteraard. Dat was voor mij zo vanzelfsprekend dat ik er niet aan dacht dat te vermelden 🙂 Maar goede aanvulling, thanks!

Reputatie 7
Badge +3

Dan nog een aanvulling, niet net 1 minuut voor aanvang reis kopen omdat het soms wel eens wat langer kan duren voor je je e-ticket daadwerkelijk ontvangt. Koop hem op de dag zelf een uur of zo voor de reis. 

Reputatie 7
Badge +3

En als je de voorwaarden had gelezen die je voor betaling had aangevinkt, dan had je geweten dat e-tickets na aankoop niet meer gewijzigd kunnen worden en er geen geld terug gegeven wordt.

Maar tegenwoordig kun je wel geld terug krijgen als je het ticket nog niet hebt gedownload of in de app gezet hebt. Dus koop je (ruim) van te voren een e-ticket, download deze niet.

Badge +3

Dan nog een aanvulling, niet net 1 minuut voor aanvang reis kopen omdat het soms wel eens wat langer kan duren voor je je e-ticket daadwerkelijk ontvangt. Koop hem op de dag zelf een uur of zo voor de reis. 

Wat dat betreft jammer dat https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart niet meer werkt, want dan kreeg je het ticket meteen (te importeren of downloaden vanaf dezelfde pagina die je ook toegemaild krijgt).

Maar dat komt natuurlijk omdat homeprint van in ieder geval een JDK niet meer toegestaan is.

Als het langer dan 20 minuten duurt is het niet jouw schuld (wel een hoop gedoe als je een UvB krijgt).

 

Reageer