Skip to main content

Wij gaan reizen met  een Jongeren dagkaart dal en checken rond 14.00u in hopelijk. Maar mogelijk redden we dat niet en wordt het 14.30 en dan zijn we niet voor 16.00u op ons eindstation. Hoe  kunnen we dit oplossen. Het laatste stuk duurt 45 minuten, dus er is geen tussenstop om eruit te gaan ofzo. Of geldt de kaart dan toch nog, omdat we al veel eerder ingecheckt hadden?

Nee, de kaart is absoluut niet geldig in de spitsuren. Voor 16.00 moeten jullie de trein uit. 


Ik vraag me dan wel af hoe dit zou werken met een vetraagde trein.

Stel je zou om 15:55 uitstappen op je eindpunt maar door vertraging ben je er uiteindelijk om 16:10, heb je dan een probleem?


Ik vraag me dan wel af hoe dit zou werken met een vetraagde trein.

Stel je zou om 15:55 uitstappen op je eindpunt maar door vertraging ben je er uiteindelijk om 16:10, heb je dan een probleem?

Bij vertraging is het geen probleem en mag je doorreizen (in ieder geval met de vertraagde trein zelf).


Ik vraag me dan wel af hoe dit zou werken met een vetraagde trein.

Stel je zou om 15:55 uitstappen op je eindpunt maar door vertraging ben je er uiteindelijk om 16:10, heb je dan een probleem?

Bij vertraging is het geen probleem en mag je doorreizen (in ieder geval met de vertraagde trein zelf).

Niet als die trein gepland na 16:00 op je bestemming zou zijn.


Dus dan moeten we er al in Zwolle uit ipv Assen, want dat lange stuk van 40-45 minuten is er geen andere stop. Of voor dat stuk een apart kaartje kopen. Hopelijk lukt het ons om op tijd te zijn, hangt van duur ziekenhuisafspraak af. 


Dus dan moeten we er al in Zwolle uit ipv Assen, want dat lange stuk van 40-45 minuten is er geen andere stop. 

Dat klopt.


In Zwolle zou je kunnen doorreizen op een OV chipkaart, indien ingecheckt voor 16.05, met 40 pct korting als een van de reizigers een dalvoordeelabonnement heeft. Er zouden dan die reizigers met samenreiskorting kunnen meereizen, mits ook zij een OV chipkaart hebben met in ieder geval Flex-basis.

OF er kan vanaf Zwolle nog met een sprinter worden doorgereisd tot een station waarbij de sprinter voor 16.00 stopt en vanaf daar op E-tickets tegen vol tarief verder worden gereisd.

OF weer verder reizen vnnaf 18.30 vanuit Zwolle zonder extra kosten.

Het betreft in alle gevallen een eigen afweging tussen te maken (extra) kosten en de totale (extra) reistijd.


Reageer