beantwoord

jongerendagkaart in app ouder

  • 25 March 2022
  • 5 reacties
  • 221 Bekeken

Goedemiddag, kan ik als ouder ook de jongerendagkaart kopen voor mijn zoon en in mijn app plaatsen? We gaan samen een dagje op stap.

icon

Beste antwoord door Stijn NS 25 March 2022, 13:40

Bekijk origineel

5 reacties

Goedemiddag Summer en welkom bij de NS Community!

Dat is mogelijk. Bij controle zul jij dan het ticket van je zoon moeten tonen. :)

Reputatie 7
Badge +4

Wat Stijn zegt is uiteraard waar, maar u moet dan wel echt samen reizen en, mijns inziens wat ongelukkig, ook samen door de poortjes. Het is in uw geval legaal - maar zo oogt het niet.

Reputatie 7
Badge +3

Wat Stijn zegt is uiteraard waar, maar u moet echt samen reizen en, mijns inziens wat ongelukkig, ook samen door de poortjes.

Kan toch makkelijk. QR code scannen → zoon door poortje,  nog eens QR code scannen → zelf door poortje. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Dat wist ik natuurlijk nog niet, 😉 Eigenlijk vind ik ook dat iedereen met een eigen chipcard in zou moeten checken. Dat is het duidelijkste. Zo is het systeem ook ontworpen. Maar goed, het mag helaas.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan zo zijn dat één of meer personen in een groep reizend met e-tickets geen smartfoon heeft en dus zelf geen app met QR code. Uitprinten kan natuurlijk ook nog, maar met de oplossing die ik hierboven gaf is het dan makkelijker. Waar het omgaat is dat iedere reiziger een geldig vervoerbewijs heeft, dat die dan samen in dezelfde app/telefoon staan maakt niet uit. En de QR code dient slechts om het poortje te openen, niet om het ticket in te checken. 

Reageer