beantwoord

kaartjes kopen met studendent abonoment

  • 16 March 2023
  • 3 reacties
  • 60 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik wil graag met z'n 4en met de trein in het weekend en ik ben de enige die een studenten ov week heeft. moet ik dat voor de andere 3 alleen een kaartje kopen. kunnen dan als die 3 op de korting of kan dat maar bij 1 persoon. 

En ik het voor mij met studenten ov week makkelijker om op salde te rijzen of een kaartje te kopen. 

icon

Beste antwoord door Tochjo 16 March 2023, 11:22

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U moet zelf in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop het studentenreisproduct staat als u in het weekend met korting wil reizen. U kunt geen los kaartje met korting kopen.

U mag drie mensen met Samenreiskorting meenemen. De eenvoudigste manier is voor hen om een e-ticket met Samenreiskorting te kopen (enkele reis of dagretour, kan ook in de app). Als zij een OV-chipkaart hebben (zonder NS Flex), dan kunnen zij ook Samenreiskorting laden bij een kaartautomaat. Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor alle informatie.

En ik het voor mij met studenten ov week makkelijker om op salde te rijzen of een kaartje te kopen. 

U kunt voor uzelf geen los kaartje met korting kopen want die zijn er niet. U moet inchecken en op saldo reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Je zou ook nog kunnen kijken of een Groepsticket misschien goedkoper is dan 40% korting. Met 4 personen komt dat op €9,50 per persoon enkele reis, wil je ook retour is dat €19. Maak je een verre reis kan dit goedkoper zijn dan 40% korting. 

Reageer