beantwoord

kan ik dagretour van a naar b ook starten op b naar a en van a terug naar b

  • 8 February 2022
  • 3 reacties
  • 286 Bekeken

Ik heb retour van a naar b gekocht, maar had van b naar a moeten In. Kan ik hem wel gewoon op die manier inzetten?

icon

Beste antwoord door Thom 8 February 2022, 08:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Niet als dagretour nee, maar u kunt wel enkele reis van a naar b terug. Een retour geldt niet in omgekeerde richting.

Reputatie 7
Badge +3

Als je het ticket nog niet gedownload hebt, kun je telefonisch via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met de klantenservice over een vervangend ticket. Heb je het ticket wel gedownload dan kun je deze alleen nog voor een enkele reis gebruiken en zul je er een nieuw ticket bij moeten kopen.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Het hangt ervan af of je gecontroleerd wordt onderweg.

Een controle van B naar A (de terugreis dus eigenlijk) wordt geregistreerd, en dan mag je niet meer van A naar B (de heenreis) ook al heb je die reis nog helemaal niet gemaakt.

Word je niet gecontroleerd op ‘jouw’ heenreis dan kan je de terugreis gewoon maken, als ware het de heenreis van het ticket.

Als dat laat in de avond is zal een conducteur misschien vragen “hoe denk je dan vandaag nog terug te komen?” (dus van A naar B ) maar dat doet er verder niet toe.

Maar word je dus wél gecontroleerd op jouw heenreis (de terugreis van je ticket) dan is het verstandig om een extra ticket te kopen van A naar B, omdat het je anders zomaar een kostenpost van €50 plus de prijs van een enkele reis kan opleveren.

Om door poortjes te gaan maakt het verder niets uit wat er op je ticket staat. Daar wordt niets geregistreerd (ze gaan gewoon open, met als melding ‘Passage OK’), maar dat betekent dus niet dat je een geldig ticket hebt voor de reis die je wilt maken.

Als je de situatie beleefd uitlegt (sorry, heb me vergist in de stations) zal men in de regel niet al te moeilijk doen, want wie gaat er nu twee keer op hetzelfde traject retour op een dag?

Dus B-A-B reizen met een retour A-B-A :sweat_smile:

Reageer