beantwoord

Kan ik mijn geld terugkrijgen?

  • 19 September 2022
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

Een goedemiddag,

Mijn naam is Lara Smits en ik heb vanochtend een  treinkaartje gekocht ik ging uiteindelijk met de auto, ik heb dus nu een treinkaartje gekocht voor niks helaas kan ik dit zelf niet zomaar veranderen is er een manier dat ik mijn geld terug kan krijgen? Vind het zonde als ik het kaartje niet gebruik :/

Met vriendelijke groet,

Lara Smits 

icon

Beste antwoord door Thom 19 September 2022, 13:20

Bekijk origineel

5 reacties

Hallo LaraSmits en welkom bij de NS Community,

 

Heb je een kaartje op het station gekocht of een e-ticket online? Als het een e-ticket betreft, heb je deze dan ook al geopend?

Reputatie 7
Badge +4

Als het een e-ticket is en het is gedownload, krijgt u het niet terug. Is het een kartonnen kaartje uit de automaat en is er niet mee ingecheckt of uitgecheckt, dan kan het wel.

Veranderen van een e-ticket is niet mogelijk.

Het is een e-ticket en ik heb er nog niet mee in of uit gecheckt 

Reputatie 7
Badge +4

Dan krijgt u uw geld niet terug als die is geopend. In principe checkt u ook niet in met een e-ticket en u opent alleen het poortje. Het is niet te zien of u er mee reist of niet.

Alleen als u de e-ticket niet heeft geopend, gedownload of in uw app heeft gezet, is teruggave mogelijk. Helaas is het zo dat als u er gisteren wel mee gereisd had, dat niet is na te gaan. Dan zou u wel hebben gereisd en toch uw geld terug krijgen. Dat doet NS natuurlijk niet: als er kans is op of mogelijkheid tot het plegen van dit soort fraude is teruggave niet mogelijk en bent u uw geld kwijt.

Reputatie 7
Badge +3

Het is een e-ticket en ik heb er nog niet mee in of uit gecheckt 

In en uitchecken kan niet met een e-ticket, daarom kan het niet meer gewijzigd worden of geld terug gegeven omdat niet gecontroleerd kan worden of het toch gebruikt is. Staat in de voorwaarden waarmee je akkoord gegaan bent via een vinkje.

Als het niet geopend is/in de app staat kun je nog telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reageer