Bij de uitleg hoe de keuzedagen op te halen staat dat "eerstvolgende reis die je in de daluren maakt, geldt als Keuzedag". Betekent dit dat ik 's morgens een keuzedag ophaal voor een heenreis en later die dag, na uitgecheckt te zijn geweest, voor de terugreis in daluren een tweede keuzedag moet ophalen? Of blijft de eerste keuzedag de hele dag geldig?
Keuzedag of -reis
Beste antwoord door Robert B
Welkom bij de NS Community!
Een op je ov-chipkaart geladen Keuzedag wordt actief bij een eerste incheck buiten de spits.
Dus als je bijv. op een woensdag een Keuzedag laadt (bijv. bij een supermarkt) en op donderdag gaat reizen om 8:30 dan wordt de Keuzedag nog niet gebruikt (want het is spits).
Stap je na 9:00 over (of ga je dan pas op pad) dan wordt de Keuzedag actief en blijft dat tot 4:00 de volgende dag.
Hou er rekening mee dat bij een incheck tussen 16:00-18:30 de Keuzedag ook niet gebruikt wordt, maar met een incheck voor 16:00 mag je gewoon de spits in reizen.
* Er is een 5-minuten marge dus na 8:55 kan je al met een Keuzedag inchecken, en ook tot 16:04 nog.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.