beantwoord

Keuzedagen

  • 14 August 2022
  • 16 reacties
  • 530 Bekeken

Waarom kan je de keuzedagen niet via de site bestellen als je al een Dal voordeelkaart hebt.

Nu moet je het telefonisch via de klantenservice bestellen maar die zijn niet te bereiken de telefoon lijnen zijn overbezet van 's morgens vroeg al.Op die manier aanvragen dat gaat niet.

Met vriendelijke groet,

Laurens Smid

icon

Beste antwoord door Robert B 14 August 2022, 19:09

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is inderdaad beter ze meteen bij te bestellen. Nu moet het echt via een van de kanalen van Klantenservice. Het is heel erg druk, ‘s avonds om een uur of tien is in de praktijk vaak wat beter. Bellen is meestal toch het makkelijkste. 030 7515155.

Het punt is dat keuzedagen gekoppeld zijn aan een jaarabonnement en als daar al een deel van om is, is het wat maatwerk. Overigens kunt u de keuzedagen een jaar lang gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +1

Bijkomend is dat ze al geruime tijd op de rol staan/stonden om afgeschaft te worden en vervangen door iets anders. Toen dat min of meer duidelijk werd, en vermoedelijk mede vanwege het pushen van dat FLEX, is al ruim 1 jaar terug besloten ze van de site af te halen en enkel nog via telefoon/centrum te laten bestellen. Dat deze weken dat centrum zo druk bezet is-of mogelijk veel personeel op vakantie heeft-staat daar los van. In de huidige vorm zijn die dagen in geen enkele vorm te combineren met FLEX-vandaar ook dat ze aan het oude stijl ABO zijn en blijven gekoppeld.

Of anders gewoon naar d´n Bels verhuizen-daar doen ze niet zo moeilijk-onbeperkt te koop als voordelig dagretour aan 7,20-en ook zonder avondspitsvermijding.

Badge +3

Welkom bij de NS Community Laurens!

Dal Voordeel + Keuzedagen bestellen kan eenvoudig via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD

U zult wel NS Flex Dal Voordeel hebben. NS Flex kent geen Keuzedagen.

Reputatie 7
Badge +3

Het punt is dat keuzedagen gekoppeld zijn aan een jaarabonnement en als daar al een deel van om is, is het wat maatwerk.

 

Da's natuurlijk geen (goede) reden waarom het niet online zou kunnen. Ik heb meer vertrouwen in het rekenwerk van een computer dan in die van een willekeurige klanteNService-medewerker 😉

Reputatie 7
Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dal Voordeel + Keuzedagen bestellen kan eenvoudig via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD

U zult wel NS Flex Dal Voordeel hebben. NS Flex kent geen Keuzedagen.

Misschien heeft TS al Dal Voordeel op saldo zonder Keuzedagen en wil nu aan dat bestaande abonnment Keuzedagen toevoegen bv omdat hij onlangs 60 geworden. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dal Voordeel + Keuzedagen bestellen kan eenvoudig via https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD

U zult wel NS Flex Dal Voordeel hebben. NS Flex kent geen Keuzedagen.

Misschien heeft TS al Dal Voordeel op saldo zonder Keuzedagen en wil nu aan dat bestaande abonnment Keuzedagen toevoegen bv omdat hij onlangs 60 is geworden. 

Dan volg de link en als het niet lukt inderdaad de Klantenservice molen in (met lange wachttijden)

Voor als het nou helemaal niet lukt via de klantenservice. 

U kunt altijd nog via de link van @Robert B  een compleet nieuw DalVoordeel met keuzedagen bestellen en het huidige DalVoordeel (per direct) opzeggen door het om te zetten naar Flex zonder abonnement.

Het idee om de huidige Dalvoordeel op te zeggen en dan een nieuwe aan te vragen en tegelijk de keuzedagen aan te vragen dat is een goed idee,want dat gaat sneller dan via de klantenservice die onbereikbaar blijven! alleen is mijn vraag als ik een nieuwe Dalvoordeel kaart aanvraagt hoe snel staat die dan op mijn ov-chipkaart? dat zou ik graag van u willen vernemen.

Met vriendelijke groeten,

 

Laurens Smid

Reputatie 7
Badge +3

Het idee om de huidige Dalvoordeel op te zeggen en dan een nieuwe aan te vragen en tegelijk de keuzedagen aan te vragen dat is een goed idee,want dat gaat sneller dan via de klantenservice die onbereikbaar blijven! alleen is mijn vraag als ik een nieuwe Dalvoordeel kaart aanvraagt hoe snel staat die dan op mijn ov-chipkaart? dat zou ik graag van u willen vernemen.

Met vriendelijke groeten,

 

Laurens Smid

Levertijd van een nieuwe kaart is 5 werkdagen. Je kunt een datum van na die 5 dagen kiezen voor het ingaan.

als ik een nieuwe Dalvoordeel kaart aanvraagt hoe snel staat die dan op mijn ov-chipkaart? 

U doet eigenlijk twee dingen.

1. U bestelt en betaalt via de website van NS een nieuw DalVoordeel-abonnement met keuzedagen en nieuwe OV-chipkaart. Zoals @MoDe aangeeft is de levertijd vijf werkdagen

2. U zegt uw huidige DalVoordeel-abonnement op een door u gewenst moment als het ware op door het abonnement om te zetten in NS Flex Basis/zonder abonnement. U krijgt dan uiteindelijk de teveel betaalde abonnementskosten voor uw oude DalVoordeel en het saldo van uw oude OV-chipkaart terug op uw bankrekening. Heel misschien krijgt u een waarschuwing dat u 10 euro administratiekosten moet betalen, maar dit is niet zo in uw geval. Deze omzetting kost u niets. 

U heeft dan een kaart met NS Flex (Basis), zolang u deze niet gebruikt om te reizen zijn hier geen kosten aan verbonden. U kunt deze kaart/Flex eventueel op een later moment nog volledig opzeggen op het moment dat de klantenservice weer beter bereikbaar is. 

Het voordeel is dat het bestellen van een nieuw DalVoordeel en oude omzetten naar Flex is dat dit geautomatiseerde processen zijn, waarbij u geen last heeft van de drukte bij de klantenservice 

Badge +3

Volgens mij kan het sneller door NS Flex geheel op te zeggen, dat te bevestigen bij een automaat, en voor dezelfde kaart Dal Voordeel met keuzedagen te bestellen. Misschien dat er een nachtje tussen moet zitten, maar geen vijf werkdagen.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij kan het sneller door NS Flex geheel op te zeggen, dat te bevestigen bij een automaat, en voor dezelfde kaart Dal Voordeel met keuzedagen te bestellen. Misschien dat er een nachtje tussen moet zitten, maar geen vijf werkdagen.

Dat is het probleem waar tegenaan gelopen wordt: opzeggen moet via de klantenservice en de wachttijd is lang. 

En via Twitter dm kan het zomaar langer dan 5 dagen duren: op verzoek van Twitter dm gestuurd op 2-8 op 9-8 nog geen reactie dus openbare tweet gestuurd. Zoals gevraagd meer gegevens ingevoerd. Vandaag 17-8 nog geen reactie dus weer openbare tweet. Antwoord op de meer gegevens, maar nog steeds niet op het oorspronkelijke bericht…

Edit: opzeggen van flex zou nu ook online kunnen.

Badge +3

NS Flex kan je eenvoudig online (in zijn geheel) opzeggen via Mijn NS, daarna nog even naar een ophaalpunt om het van je kaart te halen.

Zie je die optie niet, dan zet je ad/scriptblocker uit of gebruik een Incognito/InPrivate venster.

Via de optie ‘Ander abonnement kiezen’ kan je ook het in één klap omzetten naar Dal Voordeel op Saldo (+Keuzedagen).

Badge +3

Oh, en er is ook nog deze pagina https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen met hetzelfde ‘keuzemenu’ als resultaat 😅

Het opzeggen van een Dalvoordeel kaart dat kan niet online gebeuren dat moet je telefonisch of via de chat doen staat op de site van NS vermeldt dus daar schiet ik niet veel mee op.

Hopend dat het een keer wat stiller wordt bij de klantenservice of je keuzedagen aan te vragen. Op dit moment kom je er niet doorheen.

Ik heb zelf ingelogd om te kijken of ik een klassiek DalVoordeel op kan zeggen en ik krijg die mogelijkheid wel

 

Reageer