Beste mensen,
Op 17 mei 2024 wou ik een keuzedag gebruiken om van Tilburg naar Deventer te reizen. Vantevoren nog op mijn NS-account gekeken hoeveel keuzedagen ik nog had: het waren er 5.
Bij de NS-automaat op het station was het echter niet mogelijk mijn keuzedag op te halen. Kreeg melding: ophalen keuzedag niet mogelijk (heb meerdere automaten geprobeerd). Ik kon nu niet anders dan mijn ov-chip (voordeelkaart) te gebruiken voor de reis. Deze reis kostte mij nu 28,32 euro.
Vandaag (18 mei) belde ik met de klantenservice hierover. Het is een fout die de ict afdeling zal behandelen en binnen 3 dagen kan ik weer keuzedagen gebruiken. Echter: ik krijg geen compensatie voor de betaalde reis en de niet geleverde dienst (mijn keuzedag). Daar werd geen toestemming voor verleend. Ik ben daar verontwaardigd over: ik betaal immers voor een produkt en als dat niet geleverd kan worden buiten mijn schuld, dan verwacht ik op zijn minst enige compensatie. Schrap 1 keuzedag en stort mijn reisgeld terug bijv. Maar nee, geen service geen compensatie. Echt klasse NS!