* vaak te korte treinen, met teveel klanten
* geen zitplaatsen in de trein in de spits
* geen conducteurs die controleren in de trein
* treinen vallen uit, en 9 op de 10 keer komen ze te laat, daarnaast roep de NS 9 op de 10 keer niks om
* informatie op de ns-site is anders dan de informatie op de perrons
* NS personeel is slecht op de hoogte van wijzigingen in de dienstregeling
* Met de auto is t veel goedkoper, zeker als je met 2 of meer personen reist.
* slecht wifi-ontvangst
* Geen toiletten in stoptreinen
* Treinen zijn vaak smerig, is vaak niet schoongemaakt
* Treinen sluiten niet op elkaar aan
* Onjuiste informatie over sein en wisselstoringen, vaak is er iets anders aan de hand
* Minder treinen bij slecht weer
* verschillende treinmaatschappijen, beter is 1 treinmaatschappij, scheelt een hoop ellende
klant wordt de dupe, prijzen gaan elk jaar omhoog, ipv omlaag
NS maakt niet meer dan 1% winst met het rijden van treinen. De organisatie van NS is erg arbeidsintensief (dat staat hierboven al uitgelegd) en dat vertaalt zich in inderdaad nogal hoge tarieven.
Ik vrees van wel, immers met je eigen auto heb je geen personeelskosten en wel profijt van de lage diesel-of benzineprijs. De trein zal daardoor al gauw duurder zijn dan de auto, zeker met meerdere personen.
Dit is toch geen niveau. U ontkracht zichzelf alleen maar door de grofste vloekwoorden en typeringen in te zetten. Als u dit soort teksten en onderbouwing, dan wel het ontbreken ervan hanteert, zijn er genoeg reaguurdersfora waar u dit soort taal kunt bezigen.
In de spits gaat het voor de vol betalende reiziger niet lukken voor 10 ct/km. Dat is natuurlijk ook de categorie reizigers die veel klaagt over de tarieven.
Er zijn natuurlijk ook spotgoedkope aktietarieven maar procentueel is het toch maar een hele kleine groep die op dergelijke kaartjes reist.
Het was me ontgaan, maar dan zijn we het eens. Niks mis mee.
Ik heb je bericht wat aangepast. Laten we het gewoon netjes houden hier.
In de spits gaat het voor de vol betalende reiziger niet lukken voor 10 ct/km. Dat is natuurlijk ook de categorie reizigers die veel klaagt over de tarieven.
Er zijn natuurlijk ook spotgoedkope aktietarieven maar procentueel is het toch maar een hele kleine groep die op dergelijke kaartjes reist.
Abonnementen zijn al gauw goedkoper, maar het zijn vooral abonnementen voor kilometervreters die per kilometer rond de € 0,11 zitten. Met een Altijd Vrij 3000-4000 km per maand reizen levert een lage kilometerprijs op. En die kilometers kun je grotendeels in de spits afleggen.
Als u zoveel te klagen heeft, neemt u toch lekker de auto.
De reiziger die het oorspronkelijk bericht van deze reeks heeft gepost heeft een belangrijk punt. Ik vind het schandalig dat de NS prijzen kan verhogen zonder op tijd te rijden of verbeteringen aan te brengen in de klantenservice.
Als u zoveel te klagen heeft, neemt u toch lekker de auto.
De reiziger die het oorspronkelijk bericht van deze reeks heeft gepost heeft een belangrijk punt. Ik vind het schandalig dat de NS prijzen kan verhogen zonder op tijd te rijden of verbeteringen aan te brengen in de klantenservice.
Het personeel wil loonsverhogingen en die moeten ergens van betaald worden. Daar komt bij dat NS op dit moment door het ingestorte vervoer veel personeel heeft waar eigenlijk geen werk meer voor is maar dat niet ontslagen kan worden omdat NS alle personeel in vaste dienst heeft genomen. Veel treinen lijken op dit moment daarom alleen maar te rijden omdat het bijbehorende personeel toch doorbetaald moet worden en niet omdat er reizigers zijn.
Dat staat los van de vraag of u de dienstverlening wel of niet goed vindt.
Als u zoveel te klagen heeft, neemt u toch lekker de auto.
De reiziger die het oorspronkelijk bericht van deze reeks heeft gepost heeft een belangrijk punt. Ik vind het schandalig dat de NS prijzen kan verhogen zonder op tijd te rijden of verbeteringen aan te brengen in de klantenservice.
Het personeel wil loonsverhogingen en die moeten ergens van betaald worden. Daar komt bij dat NS op dit moment door het ingestorte vervoer eigenlijk veel te veel personeel heeft waar geen werk meer voor is maar dat niet ontslagen mag worden. Dat staat los van de vraag of u de dienstverlening wel of niet goed vindt.
Tuurlijk willen de werknemers loonsverhoging. Crisis of niet, de banken zullen de zelfbedachte inflatie kunstmatig in stand houden dus ze hebben dat geld nodig.
Echter:
Met de teruggeschroefde dienstregeling gedurende de coronacrisis had het op tijd percentage van de nog rijdende treinen een klein beetje omhoog krijgen een eitje moeten zijn.
En een verbetering in dienstverlening hoeft geen extra geld te kosten. Het is gewoon een kwestie van je klanten begrijpen en slim op hun wensen inspelen.
En het zou bevoorbeeld ook een goed idee zijn om NS Flex NIET in te voeren tijdens een crisis terwijl nog niet alle problemen zijn opgelost. Je weet wel, haastige spoed en dat alles. (Het is bijvoorbeeld nog steeds niet mogelijk om zelf BTM op je Flex uit te schakelen. Waardoor de klantenservice onder onnodige druk staat.)
Ik blijf realistisch, ik verwacht niet dat de NS in een keer op alle fronten kan verbeteren, maar ik had gehoopt dat ze in elk geval ergens ÉÉN verbetering konden doorzetten om in elk geval de illusie in stand te houden dat ze het verdienen extra geld te krijgen.
Het bekende sprookje dat de banken het weer schuld zijn. De realiteit is dat inflatie gedreven wordt door loonsverhogingen en belastingverhogingen en daar gaan banken niet over.
Het bekende sprookje dat de banken het weer schuld zijn. De realiteit is dat inflatie gedreven wordt door loonsverhogingen en belastingverhogingen en daar gaan banken niet over.
Loonsverhogingen worden alleen maar geeist om het effect van inflatie te minimaliseren, als de inflatie er niet was, waren loonsverhogingen een stuk lager. Dus de oplossing is de inflatie negeren onafhankelijk wie er schuldig aan is. Het blijft een kunstmatig construct.
Met de teruggeschroefde dienstregeling gedurende de coronacrisis had het op tijd percentage van de nog rijdende treinen een klein beetje omhoog krijgen een eitje moeten zijn.
Dat heeft NS ook glansrijk gedaan. Kijk maar eens op https://kpi.prorail.nl/reizigerspunctualiteit_HRN?spec=hrn05&lang=nl&station=&date_range=last_12_months&corridor=&traject=
In april schoot de punctualiteit omhoog. En zelfs nadat de normale dienstregeling in juni hervat werd, is de score hoger gebleven dan voorheen.
NS heeft dan ook een dienstregeling die eigenlijk alleen punctueel kan worden uitgevoerd als er geen reizigers in de weg lopen.
Met de teruggeschroefde dienstregeling gedurende de coronacrisis had het op tijd percentage van de nog rijdende treinen een klein beetje omhoog krijgen een eitje moeten zijn.
Dat heeft NS ook glansrijk gedaan. Kijk maar eens op https://kpi.prorail.nl/reizigerspunctualiteit_HRN?spec=hrn05&lang=nl&station=&date_range=last_12_months&corridor=&traject=
In april schoot de punctualiteit omhoog. En zelfs nadat de normale dienstregeling in juni hervat werd, is de score hoger gebleven dan voorheen.
Hahahaha! Leuk in elkaar geknutseld. Maar dat maakt het nog niet waar.
Treinen schrappen uit de dienstregeling zal vast helpen om punctualiteit omhoog te krijgen.
Wel handig voor de cijfers dat de ns zomaar de dienstregeling naar eigen hand kan zetten….
Wat bedoel je precies, arnhemzuid?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.