Hallo, op 12 sept. heb ik twee tickets online gekocht van Oss West naar Rotterdam Centraal voor op zaterdag 14 Sept, helaas heb ik de datum schijnbaar niet goed ingevuld want ik kreeg tickets voor op 12 Sept. Hoofdwaarschijnlijk mijn fout, dus ik bel met de helpdesk maar die kunnen niks voor mij doen. Alles kan digitaal geregeld worden maar een klein foutje zoals de datum veranderen of geld terugstorten zodat ik nieuwe tickets kan bestellen schijnt onmogelijk te zijn, vette pech dus, schade 43,20 euro. Kijk, zo leer je met de trein reizen wel af, Waardeloos NS.
NS hoeft geen fraudegevoelige, overbodige betalingsmethode te blijven ondersteunen. In de bus kun je trouwens ook alleen met chipkaart en bankpas afrekenen.
Die paar mensen moeten dan dus maar met de auto gaan.
NS hoeft geen fraudegevoelige, overbodige betalingsmethode te blijven ondersteunen. In de bus kun je trouwens ook alleen met chipkaart en bankpas afrekenen.
Zullen we dan maar stoppen met kaartjes in het algemeen? Gewoon betalen met je chipkaart en bankpas . Pfftt, wie doet er nou aan contant.
In een bus een kaartje kopen was gewoon onhandig en tijdrovend, bij het treinvervoer zal je dat niet hebben want je koopt het kaartje buiten de trein
Kortzichtig 🥱.
De wereld is hopeloos met mensen die op deze manier denken.
In de bus kan je gewoon een kaartje kopen, maar alleen met PIN/contactloos.
Niet lang meer. Sommige regio's zijn er al mee gestopt, in de provincie Utrecht stopt het per 1 oktober ook.
Moet je wel een auto hebben…
Sommige mensen willen niet voor een verrassing komen wat betreft de kosten, of hebben geen bankpas waarmee ze zouden kunnen reizen omdat ze onder bewind staan. Ook kunnen mensen een bankpas hebben die niet geschikt is voor OV-pay.
Niet lang meer. Sommige regio's zijn er al mee gestopt, in de provincie Utrecht stopt het per 1 oktober ook.
Dat is jammer, want dan zou je voor een dagkaartje Brabant naar een balie moeten of online bestellen. De CiCo’s in bussen hier kunnen ook qr-codes (e-tickets) lezen, dat scheelt dan weer.
Contant betalen kan ook nog, bij https://www.bravo.info/vervoerbewijzen/verkooppunten
En
{Off-topic} als ik daarmee een telefoonabonnement wil bestellen bij Budget (gewoon via iDeal) krijg ik een paar dagen later mijn geld terug wegens ‘aborted’. Heb al gechat met ze, en moet maar met sales bellen op kantoortijden…
Toch maar opnieuw geprobeerd (twee keer zelfs, eerste keer foutmelding op hun site)
Voor de fun nog een transcript van de chat een paar dagen eerder, komt wel goed denk ik
Dat verder ter info maar de aanhouder wint uiteindelijk vaak wel… zolang de (telefoon)verbinding niet verbroken wordt na een uur. Bij unlimited bellen abonnementen hebben providers daar ook wel eens een handje van, dus dat ligt niet noodzakelijk aan de NS (maar na een uur in de wacht geef ik het ook wel op meestal).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.