beantwoord

korting

  • 25 October 2022
  • 8 reacties
  • 127 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik wil morgen met de trein en heb een ns dalvoordeel abonnement. Mijn man en kinderen hebben een ov chipkaart. Wat moet ik doen?

  • ik check in met mijn ov chipkaart en de rekening gaat van alle medereizigers van mijn rekening?
  • moet ik vier treinkaartjes kopen met korting?
  • moeten we alle vier inchecken met onze ov chip kaart? Hoe krijgen we dan de korting?
icon

Beste antwoord door Jan Haverkamp 25 October 2022, 19:49

Bekijk origineel

8 reacties

Ik wil morgen met de trein en heb een ns dalvoordeel abonnement. Mijn man en kinderen hebben een ov chipkaart. Wat moet ik doen?

  • ik check in met mijn ov chipkaart en de rekening gaat van alle medereizigers van mijn rekening?
  • moet ik vier treinkaartjes kopen met korting?
  • moeten we alle vier inchecken met onze ov chip kaart? Hoe krijgen we dan de korting?

U checkt in met uw ov-chipkaart. Uw man en uw kinderen checken in met hun ov-chipkaart. Maar voordat zij inchecken, moeten ze langs de kaartautomaat om samenreiskorting op hun ov-chipkaart te laden. Dat kan voor één reis (een enkele reis) of voor twee reizen (als u heen en terug reist).

Ik heb me aangemeld voor een abonnement.  waarom kan ik de korting niet zien?

Reputatie 6

Hey A. Rozhniatovska. Welkom bij de NS Community.

Het is nu niet compleet duidelijk waar je dit niet ziet. Zie je het niet als je incheckt, bij een automaat? Of heb je het nu over je Mijn NS account?

Bij het inchecken en de kaartautomaat dien je dit wel te zien, behalve als je een Flex product hebt. Dan zie je reizen op rekening staan.

Je kunt in je Mijn NS account je producten inzien, dus ook wat voor kortingen je hebt. Let er wel op dat dit alleen zichtbaar is als je kaart gekoppeld is aan je account en je product actief is. 

Ik krijg elke maand € 5,60 per abonnement.  Maar nu voor de derde maand op de factuur zie ik geen korting op de reis

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg elke maand € 5,60 per abonnement.  Maar nu voor de derde maand op de factuur zie ik geen korting op de reis

De korting wordt gerekend wanneer je incheckt in de daluren.

Als de factuur niet klopt, kun je het beste telefonisch, via Twitter, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice.

Reputatie 7
Badge

@Spie hebben jouw partner en kinderen wel een allemaal een persoonlijke chipkaart met pasfoto? Als ze een anonieme chipkaart hebben kunnen ze al niet eens reizen met samenreiskorting volgens mij. Maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen. 

 

Edit, laat maar. Topic van 5 maanden geleden. 😖

Reputatie 7
Badge +3

Inderdaad een reactie op een oud topic. En ook nog een onjuiste 🙂 Voor Samenreiskorting heb je geen persoonlijke OV-chipkaart nodig. Dit kan ook met een anonieme kaart.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg elke maand € 5,60 per abonnement.  Maar nu voor de derde maand op de factuur zie ik geen korting op de reis

Heb je het abonnement wel bij een automaat op de kaart gezet? Wanneer je voor het eerst een NS Flex abonnement bestelt moet je nog langs een automaat om het op de kaart te zetten. Heb je eenmaal Flex op je kaart staan hoef je bij een wijziging naar een ander abonnement niet meer naar een automaat.

Reageer