kosten

  • 18 February 2023
  • 29 reacties
  • 382 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

ik wil in eind juni 3 dagen aaneengesloten vrij reizen door nederland

wat zijn de kosten

groeten rob


29 reacties

Badge +3

Voor een goed antwoord op deze vraag moet u preciezer aangeven op welke dagen u wilt gaan reizen, en indien mogelijk welke reizen u wilt gaan maken. Zo is het voordeliger om onbeperkt te reizen in het weekend, en is op werkdagen in de spitsuren onbeperkt reizen juist erg duur.

Goedemiddag kaa01 en welkom bij de NS Community.

Zonder meer informatie te hebben over welke specifieke dagen, op welke tijden en welke trajecten zou je dan drie dagkaarten moeten aanschaffen. Per dagkaart is dat € 58,80, dus in totaal zou je hier € 176.4 aan kwijt zijn.

Reputatie 7
Badge

Een dagkaart kost 58,80 euro in de 2e klasse en 99,96 euro in de 1e klasse. Onbeperkt geldig. 

Badge +3

Als je (op ma-vr) na 9:00 kunt reizen is een Holland Travel Ticket misschien een optie, voor €48 per dag en bus/tram/metro is inbegrepen. In het weekend heel de dag geldig.

Te koop bij de kaartautomaten op stations. Vooral niet online bestellen want dan krijg je een voucher die je moet inwisselen bij een balie op het station, en die zijn er niet zo veel meer.

Als je ook de middagspits (incheck tussen 16:05-18:25) kunt vermijden is een persoonlijke ov-chipkaart met Dal Vrij een goede optie, dat kost € 119,95 (1e klas € 40,00 extra) en is een maand geldig.

start 29 juni vanaf utrecht centraal 

via leeuwarden /groningen naar enschede

30 juni via zutphen - deventer - venlo naar maastricht

via eindhoven - breda naar roosendaal

1 juli via rotterdam den haag - leiden - haarlem naar alkmaar

hoorn - amsterdam hilversum naar utrecht.

 

met 2 overnachtingen in enschede en roosendaal.

hjoor graag van u

 vriendelijke groeten

rob

Reputatie 7
Badge +4

29 en 30 juni zijn dagen in het weekend en dan kunt u het beste een weekendvrij abonnement nemen ondanks dat u het maar kort gebruikt. Voor de maandag moet u dan nog een extra kaartje aanschaffen.

 

Weekendvrij kost tweede klas 34,95, kan dik uit en u kent zelfs het hele weekend verder zonder kosten reizen vanaf vrijdagavond half zeven. U kunt ook weekendbrij nemen plus korting in de daluren en dan kunt u gewoon tegen veertig procent korting reizen als u incheckt in de daluren. U krijgt hier achteraf een rekening van. Die mogelijkheid kost €3,10 extra dus u  bent dan 38,05 kwijt plus de kosten op maandag. Ook als u niet in de daluren incheckt kunt u reizen maar dan zonder korting.

Deze oplossing is een stuk goedkoper dan drie dagkaarten.

 

Het lijkt omslachtig maar een weekendvrijabonnement met daluren door de weeks is zo aangevraagd. U kunt er daarna nog drie weekenden gratis mee reizen.

 

Oeps, jet was juni en geen juli maar ik laat het toch staan voor meelezers die hier wel wat aan kunnen hebben in vergelijkbare omstandigheden.

Badge +3

29 en 30 juni zijn dagen in het weekend

Niet op mijn kalender.

Reputatie 7
Badge +4

Oeps, las juli, dan heeft het geen zin.

Reputatie 3

Klopt. Ik denk dat @Thom naar Juli heeft gekeken.

Reputatie 7
Badge

Donderdag, vrijdag en zaterdag dus. De eerste twee dagen een dagkaart en de laatste dag een holland travel card. Ruim 165 euro wat nogal fors is.

Reputatie 7
Badge +3

Als je niet in Nederland woont is er de Interrail Benelux: 3 dagen onbeperkt reizen binnen een maand voor €127.

Eigenlijk heel vreemd dat NS niet iets vergelijkbaars meer aanbiedt in Nederland. Te gebruiken door zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen.

Badge +3

Donderdag, vrijdag en zaterdag dus. De eerste twee dagen een dagkaart en de laatste dag een holland travel card. Ruim 165 euro wat nogal fors is.

Als op donderdag en vrijdag na 9.00 uur gereisd wordt, kan ook op die dagen voor 48 euro met een Holland Travel Ticket Off-Peak gereisd worden.

Reputatie 7
Badge

Dat vergat ik, dan wordt het 144 euro. Wat ook best veel is.

Reputatie 7
Badge +4

Als je niet in Nederland woont is er de Interrail Benelux: 3 dagen onbeperkt reizen binnen een maand voor €127.

Eigenlijk heel vreemd dat NS niet iets vergelijkbaars meer aanbiedt in Nederland. Te gebruiken door zowel Nederlandse als buitenlandse toeristen.

Indertijd kon je in België nog lang een Beneluxkaart kopen voor een periode, en daarmee mocht je ook in Nederland reizen. Dat zou eigenlijk terug moeten komen, ook vanuit Nederland.

Reputatie 7
Badge +3

Een kaart voor België en Nederland zou nu volstaan. In Luxemburg hoef je voor het gebruik van de trein niet meer te betalen.

Jaren geleden verkocht NS allerlei formules voor toeristen waarmee tegen redelijke prijzen gereisd kon worden. NS had zelfs vertegenwoordigingen in het buitenland om het reizen per trein in Nederland te promoten.

Reputatie 7
Badge +4

Voor de eerste klas dan maar, dat is in Luxemburg goedkoop, maar niet gratis.

Reputatie 7
Badge +3

De Holland Travel Card off peak is dan nog wel een redelijk alternatief.  

nou snap ik er helemaal niets meer van

wat moet ik nou nemen, en wat kost dat dan:

\donderdag 29-6   // vrijdag 30 - 6 en zaterdag 1-7 in de dal uren

1 persoon 65 +en 1  65 -/-

 

 

Reputatie 7
Badge +3

€48 per persoon per dag. Dat is dan een Holland Travel Ticket (off peak/daluren) die op donderdag en vrijdag geldig is vanaf 09.00 uur en op zaterdag de hele dag.
Er is geen 65+-korting, 

Maar nu lees ik weer dat dit kaartje alleen te koop is via ‘toeristenautomaten’ op een beperkt aantal stations.

https://www.ns.nl/producten/onbeperkt-reizen/p/holland-travel-ticket

Badge +3

Ik zou dan Dal Vrij nemen (en na 9:00 reizen), dat kost dan € 119,95 voor de ene persoon en € 54,95 voor de 65+ persoon.

Levertijd kaart (en ingangsdatum abonnement) is 7 dagen, dus voor eind juni reizen bestellen per half juni.

Reputatie 7
Badge +3

Op donderdag en vrijdag zit je dan met middagspits.

Badge +3

Op donderdag en vrijdag zit je dan met middagspits.

Dat valt te overzien, tenzij je een reis langer dan 35 minuten onderbreekt en precies tussen 16:05 en 18:25 verder wilt. TS zegt ook “in de daluren” dus dan geen probleem.

Dat een HTT maar op een beperkt aantal stations uit automaten te krijgen was wist ik ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zal morgen eens op een gewone kaartautomaat kijken of het HTT daar te krijgen is. 

Er zal bij NS iemand tot de ontdekking gekomen zijn dat het HTT zonder middagspitsbeperking een lelijke concurrent is van de eigen NS dagkaart. Daarom op zo min mogelijk plaatsen verkopen. Je krijgt de stompzinnigheid niet verzonnen.

Badge +3

Ik zal morgen eens op een gewone kaartautomaat kijken of het HTT daar te krijgen is. 

Er zal bij NS iemand tot de ontdekking gekomen zijn dat het HTT zonder middagspitsbeperking een lelijke concurrent is van de eigen NS dagkaart. Daarom op zo min mogelijk plaatsen verkopen. Je krijgt de stompzinnigheid niet verzonnen.

Gerelateerd (semi off-topic): voor een regulier ticket via https://www.ns.nl/producten/s/enkele-reis kan je inmiddels ook niet meer ‘per ongeluk’ kiezen voor 40% samenreiskorting.

Als een HTT alleen op bepaalde stations te krijgen is heb je ook weinig aan zo’n voucher bij online bestellen, want je moet sowieso naar een balie toe om het te ‘verzilveren’ (voorheen kon dat bij de AKO winkels).

Almere Centrum, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Zuid, Den Haag Centraal, Eindhoven, Haarlem, Maastricht, Rotterdam Centraal, Schiphol Airport en Zaandam.

Reputatie 7
Badge

Het verbaast me dat Utrecht Centraal er niet tussen staat.

Reageer