krom denken van de NS over smanreiskorting

  • 18 March 2024
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Ik ben hert ook helemaal zat met d e-nieuws maatregel van NS om die enkele keer dat we samen reizen het proces zo gecompliceerd en onaantrekkelijk te maken dat ik er gewoon niet meer aan begin. Welke malloot bedenkt dit. Als het om misbruik zou gaan (hoe vaak komt dat voor???) heb ik nog wel een andere optie. Controleren op kaartjes en voor de juiste klasse en handhaven. Afgelopen vrijdag voor de voor de 4e keer in 2 jaar gecontroleerd in de 1e klas zo ook iemand die geen geldig kaartje  voor het traject en de 1e klas had, de man werd er op aangesproken en werd gesommeerd er in leiden uit te stappen en een geldig kaartje te kopen (als suggestie om hem niet € 50 boete ter laten betalen) In leiden aangekomen gaan de 2 controleurs de trein uit en de man blijft zitten in de 1e klas. Door op te treden kan je geld binnenhalen.


1 reactie

Reputatie 6

Samenreiskorting is niet onaantrekkelijker geworden om jou als goedwillende reiziger te pesten, maar om de hoeveelheid problemen die het vervoerbewijs geeft op de trein. Na overleg met verschillende partijen (waaronder vervoerders, medewerkers en ROVER) is besloten dat dit de verstandigste optie was gezien de complexiteit.

Is het de beste? Nee. Maar gaat het een hoop agressie op de treinen doen afnemen? Ja. 

 

Reageer