beantwoord

Kun je NS keuzedagen al activeren bij de kaartjesautomaat van een andere vervoerder?

  • 24 May 2022
  • 7 reacties
  • 322 Bekeken

Kun je NS keuzedagen al activeren bij de kaartjesautomaat van een andere vervoerder?

icon

Beste antwoord door Robert B 24 May 2022, 18:09

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Dat zou moeten kunnen, via de optie bestelling ophalen. In supermarkten e.d. kan het ook.

Let wel op welke Keuzedag je selecteert om op te halen (als er meedere klaar staan).

Reputatie 5

Bij Arriva-automaten kan het op dezelfde manier als bij NS: je krijgt een lijst met keuzedagen die klaarstaan; de eerste die verloopt staat bovenaan. Met andere vervoerders heb ik geen ervaring. Automaten in supermarkten vind ik verwarrend. Voor je er erg in hebt staan al je dagen op je kaart.

ik heb nooit geweten dat ook op een Arriva-automaat een keuzedag opgehaald kon worden.  Vreemd dat dit niet duidelijker gecommuniceerd wordt.

Ik heb vandaag (voor eerste keer) een keuzedag benut, waarvan een Arriva station het beginpunt was, en binnen daluren.  Ik heb echter op het eerst mogelijke NS station de keuzedag opgehaald, omdat ik niet anders wist.  
Kan ik het Arriva reisbedrag nog ergens claimen,\? hahaha

Reputatie 7
Badge +3

ik heb nooit geweten dat ook op een Arriva-automaat een keuzedag opgehaald kon worden.  Vreemd dat dit niet duidelijker gecommuniceerd wordt.

Ik heb vandaag (voor eerste keer) een keuzedag benut, waarvan een Arriva station het beginpunt was, en binnen daluren.  Ik heb echter op het eerst mogelijke NS station de keuzedag opgehaald, omdat ik niet anders wist.  
Kan ik het Arriva reisbedrag nog ergens claimen,\? hahaha

Bij Arriva claimen?

Nee, je kunt dat bedrag wat je extra kwijt was, omdat je jouw keuzedag pas later opgehaald hebt niet claimen. Je had de keuzedag niet alleen bij een automaat van Arriva maar ook bij een OV automaat in bijv. een supermarkt kunnen ophalen.

Hallo BenB welkom bij de NS Community,

 

De reden waarom dit niet op onze website staat is omdat het vaak misgaat bij andere automaten. Vaak werden alle Keuzedagen die klaarstonden tegelijkertijd opgehaald. Je kan misschien nog je geld terugkrijgen als je bij Arriva aanklopt. Het geld voor de reis is niet naar ons gegaan waardoor wij geen restitutie kunnen bieden.

Badge +3

Je kan misschien nog je geld terugkrijgen als je bij Arriva aanklopt. Het geld voor de reis is niet naar ons gegaan waardoor wij geen restitutie kunnen bieden.

Arriva klantenservice is prima (via Twitter/X) maar als je met hen gereisd hebt op een keuzedag die pas later geactiveerd is (op een NS station)…

Dan is dat inderdaad pech voor @BenB (en verder geen probleem zo te lezen) 😂

Kan ik het Arriva reisbedrag nog ergens claimen,\? hahaha

dank voor reactie; het is jammer, maar het is idd niet echt een probleem; bedrag van 3,19  😛

Reageer