beantwoord

Los kaartje ipv inchecken

  • 15 June 2023
  • 3 reacties
  • 97 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Dag allemaal,

 

Binnenkort reis ik met drie vrienden vanaf Parijs naar Rotterdam. Vanaf daar stappen we allemaal over op andere treinen. Om de groepsboeking simpel te houden hebben we alleen tm Rdam geboekt. We moeten aldaar dus inchecken.

 

Nu is het zo dat de trein vanuit Parijs om 19.02 aankomt op spoor 13, en de trein die ik moet hebben, naar Utrecht, om 19.05 vanaf spoor 14 vertrekt. Als ik moet inchecken mis ik deze trein waarschijnlijk (of zijn er palen op dit perron?).

 

Is het daarom toegestaan te reizen op een los kaartje met korting in combinatie met mijn kaart, waarop NS Flex met 40% korting buiten de spits?

Dank alvast voor het advies.

icon

Beste antwoord door Tochjo 15 June 2023, 06:26

Bekijk origineel

3 reacties

Badge +3

U mag geen e-ticket met korting kopen om zelf met korting te kunnen reizen. De abonnementhouder moet altijd in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop het abonnement staat om van de korting te kunnen profiteren.

Maar er staan op Rotterdam Centraal inderdaad paaltjes op het perron met de sporen 13 en 14, dus u kunt daar in drie minuten wel inchecken en uw trein halen.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn geen kaartjes te koop waarop een abonnementhouder met korting kan reizen. De samenreiskaartjes zijn alleen geldig om samen met een abonnementhouder te reizen, niet om alleen te reizen. Er gaan meerdere treinen per uur naar Utrecht. Wil je met korting reizen dan zul je met de kaart waarop het abonnement staat moeten inchecken en eventueel een trein later nemen.

Dank u voor de reacties, mijn vraag is beantwoord.

Reageer