beantwoord

Lukt niet om samenreiskorting te activeren

  • 28 November 2022
  • 3 reacties
  • 232 Bekeken

Ik heb een NS flex abonnement. Ik had vorige week op twee aparte dagen de samenreiskorting willen activeren, omdat ik in de daluren ging reizen samen met iemand die een studentenabonnement heeft. Echter op dag 1 functioneerde de NS app niet waardoor ik de samenreiskorting niet kon activeren (het tabblad met samenreiskorting gaf een error aan). Op de 2e dag heb ik de samenreiskorting wel kunnen aanzetten in de app, maar ik kon nergens terugzien bij het inchecken dat er samenreiskorting geactiveerd was. Ook bij het kijken of het product klaarstond om op de kaart te laden, was er niks te vinden. De reis staat nog niet in de ns app, dus ik kan dit niet controleren.

Is het mogelijk om dit geld terug te vragen? Zo ja, hoe doe ik dit?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 28 November 2022, 10:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Samenreiskorting heeft niet zoveel zin als uw medereiziger, iemand met een studentenabonnement, al 40 procent korting heeft. U krijgt niet nog eens 40 procent extra korting.Bij Flex zit u ook niet of het geactiveerd wordt. U of uw samenreiziger kunnen in de reishistorie kijken wat er is berekend.

 

Als Samenreiskorting niet van toepassing is, krijgt u het ook niet terug. Er is waarschijnlijk zelfs korting berekend.

Reputatie 7
Badge +3

Welk flex abonnement heb je?

Reputatie 7
Badge +3

Zo te lezen heeft fabiennesliepen Flex Basis, Weekend Voordeel of Weekend Vrij en wilde ze samenreiskorting aanzetten, omdat ze met iemand met een studentenreisproduct meereisde.

Voor eventuele restitutie voor de eerste dag kun je rechtstreeks contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of Twitter. Ik durf niet te zeggen of ze dit gaan vergoeden.

Voor de tweede dag zou ik even wachten tot de reis in je reishistorie verschijnt. Wellicht is het toen wel gewoon goed gegaan.

Reageer