meereiskorting | NS Community
beantwoord

meereiskorting

  • 21 June 2022
  • 2 reacties
  • 341 Bekeken

hi,

hoe werkt meereiskorting bij de studenten ov?

Ik wil bijvoorbeeld iemand laten meereizen in het weekend, maar op dat moment reis ik zelf ook met 40% korting omdat ik een week ov heb. Klopt het dan dat er 40% korting ook op degene die mee reist wordt berekend of krijg ik 40% en de meereiziger geen korting?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 June 2022, 17:38

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

De persoon die met u meereist, kan van Samenreiskorting profiteren, ook in het weekend als u zelf met korting reist. U checkt gewoon in en uit zoals normaal en doet verder niets. De persoon die met Samenreiskorting met u wil meereizen, kan dat op verschillende manieren doen:

  • Als hij reist met een OV-chipkaart zonder NS Flex, dan kan hij het product Samenreiskorting en voldoende saldo op de kaart laden bij een kaartautomaat. Als vervolgens in de daluren wordt ingecheckt, dan wordt bij het uitchecken de ritprijs met korting in rekening gebracht.
     
  • Als hij reist met een OV-chipkaart met NS Flex, dan kan hij in Mijn NS (de website of de app) Samenreiskorting inschakelen en vervolgens gewoon in- en uitchecken. Als in de daluren wordt ingecheckt, dan zal de ritprijs met korting worden gefactureerd.
     
  • Als hij geen OV-chipkaart heeft, dan kan een e-ticket met Samenreiskorting (enkele reis of dagretour) worden gekocht. Hiervoor wordt de ritprijs met korting betaald. Reizen is alleen toegestaan in de daluren; met een e-ticket met Samenreiskorting mag de meereizende persoon zich in de spitsuren niet in de trein bevinden, ook niet als de reis in de daluren is begonnen. Maar dat zal in het weekend niet aan de orde zijn.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Hallo Annevdlaan en welkom bij de NS Community,

 

Kan je je redden met het gegeven antwoord van Tochjo?

Reageer