is het voor de treingebruiker met abonnement niet makkelijker te naken om een meereiskorting aan te vragen? Heb nu een aantal malen geprobeerd om samen met mijn kleinkind op pad te gaan masr door het gedoe van aanvragen ben ik maar weer afgehaakt. Zeker geen promotie van NS
Goedemiddag Cor524. Welkom bij de NS Community!
Op dit moment zijn er geen plannen om het huidige systeem aan te passen. Mag ik vragen waar je exact op vast loopt? Ik kan dit dan voor je als feedback doorzetten zou je dat willen. Het proces is hier al compleet aangekaart, echter als dit onduidelijk blijkt lees ik dat graag, ook dit kan ik als feedback doorzetten namelijk.
Als uw kleinkind jonger is dan 12 jaar, kunt u veel beter met een railrunnerkaartje reizen, dit is verkrijgbaar op het automaat en kost €2,50.
Reist u vaker, dan kunt u voor €7,50 een ov-chipkaart aanschaffen en dan kunt daar gratis een zogenaamd Kidsvrij-abonnement opzetten. Dat mag uw kleinkind tot de twaalfde verjaardag zelfs gratis met u meereizen, en trouwens ook met iedereen anders. Dit mag met een abonnement of een gewoon geldig kaartje. Met een keuzedag kan het ook, en als u eerste klas reist, mogen de kinderen dat ook, mits door u begeleid. Bedenk wel dat de eerste klas vooral wordt bevolkt door mensen met een rustig lees- of werkgedrag.
U kunt per persoon drie kinderen meenemen op deze wijze. Opa en Oma Bommel zijn wel eens met vier of vijf kinderen op stap op deze manier.
Meereiskorting is niet altijd de goedkoopste oplossing. Het is wat een gedoe maar van de vorige regeling werd massaal misbruik gemaakt en het is nu niet meer mogelijk sa,emreiskorting op een kaart te zetten zonder iemand die die korting verstrekt. Ik kan u zo wel vertellen dat het niet wordt aangepast omdat u het onhandig vindt. Het is juist lastiger gemaakt om fraude te voorkomen en persoonlijk vind ik dat heel erg goed ook. Het liep de spuigaten uit. U bent in die zin het slachtoffer van de vele kwaadwilligen, die misbruik maakten van de regeling, meestal door met korting te reizen zonder dat er meegereisd werd.
Jongeren jonger dan 19 jaar kunnen met een jongerendalkaart reizen, maar dan mogen ze door de week niet in de trein tijdens de spits zijn. Dit is opgevangen als u op zaterdag of zondag reist.
Met Samenreiskorting reizen was zo makkelijk dat er te veel misbruik van werd gemaakt. Daarom is nu het code systeem ingevoerd. Waar loop je nu tegen aan? Misschien kunnen we hier helpen? Vereenvoudigen van het systeem zal niet gebeuren.
Het is absoluut een ramp om meereis korting aan te vragen! Wat een ellende en als het je al lukt na veel gezoek dan krijgt degene die voor de meereis heeft betaald een email en dan komt het: Probeer maar eens jou e-ticket te downloaden op jou telefoon als je de NS app niet geladen hebt…. Jammer Pech!
Oplossing: de mail met de knop naar de download pagina naar iemand sturen die mee reist en deze dan vervolgens de QR code te laten laden in de NS app. Een pdf ervan maken op de telefoon is niet mogelijk, Wat een ellende!
Als je geen app hebt, kun je een e-ticket printen. Of zoals je zelf aangeeft, sturen naar degene met wie je samen reist, zodat diegene het ticket in de app kan zetten of printen.
Pdf kan en mag niet omdat er in het verleden mee gefraudeerd werd.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.