beantwoord

Meereiskorting met Dal Voordeel

  • 11 July 2021
  • 7 reacties
  • 555 Bekeken

Hallo,

Ik heb dus een Dal Voordeel. Kan ik daarmee andere personen meenemen met meereiskorting?

Alvast bedankt.

Geert.

icon

Beste antwoord door Tochjo 11 July 2021, 21:40

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Ja, als u reist op uw abonnement (ingecheckt bent met de OV-chipkaart waar uw abonnement op staat), dan mag u maximaal drie medereizigers met Samenreiskorting meenemen.

Als de medereizigers een eigen persoonlijke of anonieme OV-chipkaart hebben, dan kunnen zij voorafgaand aan de reis het product Samenreiskorting en voldoende saldo op hun OV-chipkaart laden. Als zij vervolgens in de daluren inchecken, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting worden berekend.

Maar de medereizigers kunnen ook een e-ticket met Samenreiskorting aanschaffen (enkele reis of dagretour). Dat is handig als zij geen eigen OV-chipkaart hebben. Let wel goed op de voorwaarden: bij Samenreiskorting op een OV-chipkaart moet in de daluren worden ingecheckt en mag dan in de spitsuren worden doorgereisd, maar bij Samenreiskorting op een e-ticket mag de medereiziger zich in de spitsuren niet in de trein bevinden.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Ik heb een dalvoordeelkaart. Ik wil meereiskorting voor iemand die op de terugreis mee reist. Ben nu onderweg en vind in de NA app geen mogelijkheid om meereiskorting te kopen. Hoe los ik dit op?

Reputatie 7
Badge +3

Zie de reactie boven uw reactie. 

Als de medereizigers een eigen persoonlijke of anonieme OV-chipkaart hebben, dan kunnen zij voorafgaand aan de reis het product Samenreiskorting en voldoende saldo op hun OV-chipkaart laden. Als zij vervolgens in de daluren inchecken, dan zal bij het uitchecken de ritprijs met korting worden berekend.

Maar de medereizigers kunnen ook een e-ticket met Samenreiskorting aanschaffen (enkele reis of dagretour). Dat is handig als zij geen eigen OV-chipkaart hebben. Let wel goed op de voorwaarden: bij Samenreiskorting op een OV-chipkaart moet in de daluren worden ingecheckt en mag dan in de spitsuren worden doorgereisd, maar bij Samenreiskorting op een e-ticket mag de medereiziger zich in de spitsuren niet in de trein bevinden.

Zie www.ns.nl/samenreiskorting voor meer informatie.

Moet mijn medereiziger aangeven dat  dan met wie hij mee reist en moet ik de samenreiskorting in mijn app aanzetten als er iemand met mij mee reist

Reputatie 7
Badge +3

Uw medereiziger moet Samenreiskorting activeren op de manier zoals hierboven beschreven. Hij/zij hoeft niet aan te geven met wie er meegereisd wordt.

U hoeft zelf niks te doen, behalve in- en uitchecken met uw OV-chipkaart.

Hoe lang is de meereistoer geldig, ik ga in mei naar Amsterdam met mijn keuzedag, wil mijn kleindochter meenemen kan dat?

Reputatie 7
Badge +3

Hoe lang is de meereistoer geldig, ik ga in mei naar Amsterdam met mijn keuzedag, wil mijn kleindochter meenemen kan dat?

Dat staat in de mail die je hebt gekregen met die meereisretour

Reageer