Skip to main content
beantwoord

Moet je nogsteeds een OV-chipkaart aanschaffen om gebruik te kunnen maken van het studentenreisproduct?

  • 26 June 2024
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Hallo! Ik ben aankomend jaar student en ik wil graag gebruik maken van het studentenreisproduct. Nu had ik gelezen dat er een einde komt aan de OV-chipkaart en vroeg ik mij af of ik deze nog moet aanschaffen om van het studentenreisproduct gebruik te maken. Of zijn er inmiddels alternatieven?

Ik hoor graag wat jullie denken.

Groet,
Alex

4 reacties

Badge +3

Ja, je moet een persoonlijke OV-chipkaart aanschaffen en daarop het studentenreisproduct laden. Dat is op dit moment nog de enige manier om (bij elke vervoerder) te kunnen reizen met een kortingsproduct.

Reputatie 7
Badge +3

Ja, je hebt nog steeds een OV-chipkaart nodig voor het Studentenreisproduct. Aan de OV-chipkaart komt wel een einde, maar dan komt er een andere kaart, de OV-pas, voor in de plaats. En dan heb je de OV-pas nodig voor je Studentenreisproduct. Maar zolang die nieuwe OV-pas er niet is, moet je dus nog wel een OV-chipkaart hebben. De nieuwe OV-pas zou volgens de laatste berichten in de loop van 2024 worden geintroduceerd, maar precies wanneer is nog niet aangegeven en ook niet of/wanneer die dan direct gebruikt kan worden voor het SRP.

 

 

Reputatie 6

Goedenavond AlexHaan. Welkom bij de NS Community. 

Zoals hierboven al tweemaal te lezen is, is een OV-chipkaart nog steeds nodig! Ik heb helaas ook verder geen inzage in het studenten product (Dit is van DUO!) en kan je dus ook niet vertellen of er op korte termijn alternatieven komen.

Dank jullie wel voor de reacties.

Reageer