Skip to main content
beantwoord

Niet gebruikt fiets kaartje. Kan ik het geld terug krijgen?

  • 24 May 2024
  • 3 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo.

Gister heb ik 2 fietskaartjes gekocht, waarvan 1 per ongeluk. Ik wilde namelijk met een vriend op stap, maar hij had zijn fiets nog ergens anders staan, dus is hij gaan lopen, terwijl ik naast hem fietste.

Ik heb net met de klantenservice gesproken, en gisteren ook al.

Gisteren werd er gezegd dat het niet gebruikte fietskaartje terug betaald kon worden, maar vandaag sprak ik een andere medewerker die beweerde dat dat niet kon, en als het al wel kon, ik slechts een tegoedcode zou ontvangen waarmee ik ooit een nieuw kaartje kon kopen.

Nu reis ik zelf alleen maar met mijn abonnement, dus zou ik niets aan dat tegoed hebben.

Maar wat is nu wel en niet waar? Spreekt de medewerker die ik gister sprak de waarheid, of is het toch dat er inderdaad geen fietskaartje terugbetaald kan worden?

Oh ja, ik heb trouwens beide fietskaartjes online als eticket gekocht, en ze alleen in de app ingeladen.

Ik heb alleen van mijn kaartje hem geopend in de app, en het andere fietskaartje gelaten voor wat het was in de app.

Dus.. Kan ik alsnog mijn geld terug krijgen van 1 fietskaartje, of is het helaas weggegooid geld?

Alvast bedankt.

Vriendelijke groet van Martijn Spiegelaar

3 reacties

Wat vervelend dat je 2 verschillende verhalen hebt gehoord. Reeds 'afgehaalde’ tickets kunnen inderdaad niet worden teruggestort. Dat tweede ticket, zat die in dezelfde order als het juiste ticket? Als je die opent, dan is de order geopend en kan er op de gehele order geen restitutie meer worden verleend, helaas.

Die zat inderdaad op hetzelfde ordernummer als het andere ticket.

Dus ik neem aan dat dan niet gaat?

Ik ben bang van niet. :(

Reageer