Niet kunnen wijzigen van een online groepsticket

  • 25 March 2024
  • 8 reacties
  • 123 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Dag lieve lezers,

Hierbij wil ik jullie attenderen dat bij het boeken van een online groepsticket het achteraf NIET meer mogelijk is deze te wijzigen en na downloaden kan het NIET gerestitueerd worden.

Hopelijk voorkomt dit bericht bij jullie waar wij wel teleurstelling door hebben ervaren.

Warme groet,

Nadia


8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat wijzigen en restitutie bij e-tickets niet mogelijk is, staat in de voorwaarden die je aangevinkt hebt voor de betaling.

Het is verstandig altijd eerst de voorwaarden even te lezen voor je wat koopt 

Reputatie 7
Badge +1

Het is niet voldoende om zoiets cruciaals alleen in de algemene voorwaarden te vermelden.

Het staat wel weinig opvallend in de onderste veelgestelde vraag op de informatiepagina over het groepsticket, maar verder niet meer op de bestelpagina's, met name niet op de pagina waar je betaalt. In de app komt er in het betaalscherm (nog?) wél zo'n waarschuwing. Dat is dus al niet consequent.

Verder betekent dit ook dat mensen die op de website vanuit de planner een e-ticket bestellen die waarschuwing in het geheel niet meer te zien krijgen. Dat is bij de vernieuwing van de bestelpagina's blijkbaar verdwenen.

@moderators: komt die waarschuwing bij de bestelling weer terug?

Reputatie 7
Badge +3

Er staat inderdaad niet op de webpagina bij bestellen van kaartjes dat restitutie en wijzigen na betaling niet mogelijk is.

Wel staan linkjes naar de voorwaarden vermeld. Met aanvinkhokje.

Reputatie 7
Badge +1

Wel staan linkjes naar de voorwaarden vermeld. Met aanvinkhokje.

Dat is echter onvoldoende, ook wettelijk gezien.

Wel staan linkjes naar de voorwaarden vermeld. Met aanvinkhokje.

Dat is echter onvoldoende, ook wettelijk gezien.

Nou, dan moet mevrouw maar gaan procederen. Veel succes.

Misschien een goede reden voor NS dat hele eticket eindelijk af te schaffen. 

Reputatie 7
Badge +3

Wel staan linkjes naar de voorwaarden vermeld. Met aanvinkhokje.

Dat is echter onvoldoende, ook wettelijk gezien.

Dat vraag ik mij af, aangezien het wel in de voorwaarden staat die men moet aanvinken om te kunnen betalen. Dat men voorwaarden niet leest is een ander verhaal.

Reputatie 7

Wel staan linkjes naar de voorwaarden vermeld. Met aanvinkhokje.

Dat is echter onvoldoende, ook wettelijk gezien.

Dat vraag ik mij af, aangezien het wel in de voorwaarden staat die men moet aanvinken om te kunnen betalen. Dat men voorwaarden niet leest is een ander verhaal.

 

Dat kleine lettertjes, zeker bij de aankoop van iets als een treinkaartje, niet of nauwelijks worden gelezen is geen ander verhaal maar een bekend en begrijpelijk verhaal. Iets anders verwachten is dan ook niet erg realistisch. Als je de klant centraal stelt neemt je dat als uitgangspunt.

Iets duidelijk aangeven kost bijzonder weinig. Je moet het enkel wel willen aangeven.

Reageer