beantwoord

NS APP E-TICKET ONTVANGEN

  • 5 May 2022
  • 8 reacties
  • 739 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb 20 min. Geleden mijn e-ticket besteld maar nog steeds niet ontvangen. Ik heb hier veel geld voor betaald! Waar is mijn e-ticket?

icon

Beste antwoord door Robert B 7 May 2022, 14:29

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo DSL en welkom bij de NS Community,

 

Een e-ticket moet in ieder geval binnen 30 minuten verschijnen na de betaling. Als dat niet het geval is kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's nakijken of er iets mis is gegaan.

Badge +3

Een e-ticket ‘verschijnt’ niet maar je krijgt er een e-mail over. Die zou binnen 20 (niet 30) minuten verstuurd moeten worden.

Beter zou het zijn dat NS de bug oplost die je na betaling niet naar je persoonlijke pagina stuurt, waar je het ticket meteen kunt downloaden of importeren in de NS app.

Via de Engelse versie van de bestelpagina werkt dat namelijk wél!

Reputatie 7
Badge +3

Een e-ticket ‘verschijnt’ niet maar je krijgt er een e-mail over. Die zou binnen 20 (niet 30) minuten verstuurd moeten worden.

Beter zou het zijn dat NS de bug oplost die je na betaling niet naar je persoonlijke pagina stuurt, waar je het ticket meteen kunt downloaden of importeren in de NS app.

Via de Engelse versie van de bestelpagina werkt dat namelijk wél.⁰0

Bij mij verscheen e-ticket vanmorgen wel na afronden betaling op de website, waar ik hem kon downloaden (gedaan en naar mijzelf gemaild) en in de app had kunnen zetten (wat ik niet gedaan heb van laptop bleef thuis). Mail van NS was er overigens binnen paar minuten, net voor mijn mail.

Tip: Koop het ticket op de website en niet via de app en als je ticket kunt downloaden of in de app kunt zetten, doe dat dan ook en wacht niet op de mail.

Badge +3

Na ruim 3 maanden dus niet opgelost (wacht maar lekker op de mail of bestel via de Engelse versie) 😥

https://twitter.com/cennema/status/1548199960276922371

De voorwaarden zeggen 20 minuten (de bevestigingsmail die volgt)

Webcare maakt daar ineens 30 van, en soms zelfs “als je het binnen een uur niet hebt, neem maar contact op”😥

Dat gaat toch nergens over, als het via een ‘workaround’ (website op Engels) gewoon binnen een minuut lukt?

Dat je een e-ticket wel of niet meteen ontvangt heeft weinig te maken met de taalinstelling, maar met de status van de betaling. In een heel klein percentage van de aankopen zal de betaling niet onmiddellijk bevestigd kunnen worden. Als dat het geval is, dan wordt er op de achtergrond om de zoveel tijd gecontroleerd of de betaling inmiddels wel bevestigd is. Als dat het geval is, dan wordt meteen daarna het ticket aangemaakt/verzonden.

Dit proces is normaal gesproken binnen enkele minuten alsnog voltooid (als het in eerste instantie mislukt), maar in een heel enkel geval kan het tot 20 minuten duren, wat de 20 minuten is die ook als waarschuwing wordt weergegeven.

Geen bug of taalinstelling dus, maar helaas de manier waarop betalingen werken.

Overigens vind ik wel dat we als NS zijnde dit proces beter zouden moeten aangeven, bijvoorbeeld met een aparte melding op het moment dat de betaling niet onmiddellijk bevestigd kan worden.

Badge +3

Dat je een e-ticket wel of niet meteen ontvangt heeft weinig te maken met de taalinstelling, maar met de status van de betaling. In een heel klein percentage van de aankopen zal de betaling niet onmiddellijk bevestigd kunnen worden. Als dat het geval is, dan wordt er op de achtergrond om de zoveel tijd gecontroleerd of de betaling inmiddels wel bevestigd is. Als dat het geval is, dan wordt meteen daarna het ticket aangemaakt/verzonden.

Dit proces is normaal gesproken binnen enkele minuten alsnog voltooid (als het in eerste instantie mislukt), maar in een heel enkel geval kan het tot 20 minuten duren, wat de 20 minuten is die ook als waarschuwing wordt weergegeven.

Geen bug of taalinstelling dus, maar helaas de manier waarop betalingen werken.

Nee, ik moet dit helaas ontkrachten want als je een e-ticket bestelt via https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen kom je na betaling op een nietszeggende pagina (en moet je dus op de e-mail wachten).

Bestel je hetzelfde ticket via https://www.ns.nl/producten/en/losse-kaartjes-toeslagen (Engelstalige versie van dezelfde pagina) dan krijg je het meteen na betaling.

Dat ziet er dan zo uit (op een e-mail wachten helemaal niet nodig, maar die volgt natuurlijk ook wel binnen 20 minuten, en vaak veel sneller).

 

Badge +3

Er schijnt weer een storing te zijn met e-tickets… “waar blijft mijn bestelde ticket?”

Voor de betaling stond er al dat ik doorgestuurd door wouden [zou worden] naar een downloaclink. Zowel de link als de email niet gezien. Zal wel aan de storing liggen.

Hoe dan ook, als je betaling succesvol is (dus geen storing bij iDeal, dat kan je eventueel checken via https://allestoringen.nl/storing/ideal) zou je gewoon de download/importeren pagina moeten krijgen.

@Julian Zodra een iDeal betaling succesvol is maakt het verder niet uit, de transactie is voltooid en jij hebt vervolgens recht op een ticket (dat je dus bij een storing bij NS soms niet krijgt, of pas veel te laat).

Zolang je het niet downloadt of importeert ook volledig recht op restitutie (de download/import link wordt ongeldig gemaakt, geen misbruik mogelijk).

Als je geen klant bent bij NS, dan men wil wel van alles van je weten behalve een ordernummer, IBAN en eventueel een e-mailadres voor de bevestiging.

Dat kan dus ook veel beter want ik was in bovenstaand voorbeeld T. Est (bij het bestellen geen adres, geboortedatum, telefoonnummer of wat dan ook hoeven invullen, dus wat moet je daar mee, AVG)?

Ik ben T. Est ordernummer X en dat is alles wat je van me hoeft te weten eigenlijk. Mijn IBAN is bekend want daarmee heb ik betaald (e-ticket via iDeal of bij een kaartautomaat). Ter controle, de laatste 3 cijfers van mijn IBAN (of creditcard) zijn 348 en de rest doet er totaal niet toe!

Klantenservice (+31 30 751 5155) bellen met de vraag (en ordernummer bij de hand) “waar blijft mijn ticket?!” helpt natuurlijk ook wel, dan sturen ze het na (als er verder geen storing is, en je e-mailadres klopt).

Zonder succesvolle betaling heb je geen ordernummer immers… 🤣 

Badge +3

Mweh.. Klantenservice ‘schaapjes’

Een restitutie verwerken we in een apart systeem waar we de aanvullende gegevens voor nodig hebben. ^BL

Nergens voor nodig, maar ja het werkt uiteindelijk wel. https://community.ns.nl/contact-52/online-tickets-gekocht-maar-geen-tickets-72684?postid=518302#post518302

Reageer