Skip to main content

NS app stopt steeds op Samsung S20

• January 25, 2025
  • 12 reacties
  • 443 Bekeken

Na de update naar versie 8.14.2 op Android stopt de NS app steeds.

Versie 8.13 werkte wel. Hoe krijg ik deze versie weer terug?

12 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Het beste wat je kunt doen is afwachten.

Of als u echt de app nodig heeft een oudere versie via deze link downloaden https://apkpure.com/nl/ns/nl.ns.android.activity/download/8.13.2

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ik zie inmiddels een versie 8.15.0 staan in de play store, even de NS app updaten en kijken of deze werkt. Bij mij in iedergeval wel 😃.

Het blijkt dat ik de beta versie heb, omdat ik in het beta progamma zit. Ik raad jou aan om voor nu dan ook het lid te worden van het beta progamma.

Vrij omslachtig maar het moet maar even...

Of een oudere versie downloaden via onofficiele kanalen... (google "oude versie ns app"). Oudere versies worden niet meer ondersteund, maar het is beter dan een niet werkende versie 🙃.

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • January 25, 2025

Probeer eens een iPhone, 😇

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Probeer eens een iPhone, 😇

Dat is geen goedkope alternatief, en met een iPhone heb ik geen vrijheid om gekke dingen te doen.

Dus NEEE!!! 😝

"Waarom heeft u een iPhone gekocht?"

"De android versie van de NS app werkt niet meer." 🙃

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • January 25, 2025

Het werkt gewoon, ook na drie jaar, lol. Maar inderdaad, Apple en goedkoop heb ik nog nooit in één zin horen noemen.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ach, Samsung is qua prijs niet veel beter. Mijn Samsung werkt gelukkig na bijna 4 jaar ook nog steeds probleemloos (op de NS app na dan 😶).

Maar dat mag ook wel voor dat geld…

Julian
  • January 25, 2025

Ik hoor van meerdere mensen dat de app wel werkt als je even lang drukt op het icoontje van de app en dan in het pop-up-menu kiest voor ‘plan een reis' of een van de andere opties.

Ik kan dit zelf helaas niet testen (op beide telefoons zit ik zelf op de betaversie zonder de problemen), maar wellicht dat iemand hier met de oude versie kan proberen of dit inderdaad werkt.

Edit: oh, ik zie nu dat deze oplossing ook al in het andere topic was gemeld. Onhandig, zoveel topics over hetzelfde issue 😅

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ja klopt, op die manier opent de app wel gewoon.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ik kan dit zelf helaas niet testen (op beide telefoons zit ik zelf op de betaversie zonder de problemen), maar wellicht dat iemand hier met de oude versie kan proberen of dit inderdaad werkt.

Ik dus ook, ik zat zelfs nog op de vorige versie die wel werkte 🙃, toen ik hem updatete dacht ik "Huh, bij mij werkt ie wel" en zag ik versie 8.15.0 dus dacht ik dat het al was opgelost.

Niet dus 🤣.

Ik ben nogal voorzichtig met updates om deze reden en heb automatisch updaten dus ook uitgezet.

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • January 25, 2025

Het ligt ook aan je telefoon of hij wel of niet werkt, vermoedelijk een bug in een specifieke Android-versie of de specifieke laag die de telefoonfabrikant daar overheen gelegd heeft.

Versie 8.14.2 werkt op mijn Motorola G 5G namelijk probleemloos. Zie geen verschil met voor de update.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • January 25, 2025

Het ligt ook aan je telefoon of hij wel of niet werkt, vermoedelijk een bug in een specifieke Android-versie of de specifieke laag die de telefoonfabrikant daar overheen gelegd heeft.

Versie 8.14.2 werkt op mijn Motorola G 5G namelijk probleemloos. Zie geen verschil met voor de update.

In de andere topics las ik iets over een animatie/splash screen bij het opstarten die de app deed crashen, maar die zie ik helemaal niet (8.14.2 op Android 10) dus werkt het bij mij gewoon, zonder cachegegevens te hoeven wissen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • January 25, 2025

Ik denk dat het iets met nieuwere android versie's is want het lijkt bij oude device's die niet verder gaan dan android 11 (wellicht onder android 13?) Helemaal niet mis te gaan.

Gek genoeg zie ik ook alleen maar meldingen bij nieuwere devices die tot android 13 of 14 kunnen... :)