beantwoord

ns fout en klant mag het zelf regelen


Ns medewerker, zet mijn flex abonn per heden om naar basis, zonder te vragen wanneer en of welke periode ik dat wens.

Zegt dat ze het niet meer kan terugdraaien, en dat ik zelf geld moet terug vragen,aangezien ik vandaag nog moet reizen.

Hoe vertelt ze er niet bij. Nb flink chagrijnig en ongeduldig a d telefoon

icon

Beste antwoord door MoDe 26 April 2023, 13:51

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is hier geen schandpaal waar medewerkers op de sociale media te schande worden gezet als ze niet de door u gewenste actie kunnen uitvoeren. Elke omzetting van een abonnement is per direct, daar is niks bijzonders aan. 

Ik zou als u ik u was het basisabonnement via de site meteen omzetten. Dat kan tegenwoordig. U hoeft de omzetting helemaal niet ongedaan te maken, u verandert Flex Basis per direct naar een ander abonnement. Er hoeft dan ook geen geld teruggevraagd te worden. 

Ik hou er rekening mee dat ze dit ook bedoelde.

Waarom laat u uw abonnement omzetten naar Flex Basis als u vandaag nog moet reizen? Die logica ontgaat me een beetje.

Reputatie 7
Badge

Waarom laat u uw abonnement omzetten naar Flex Basis als u vandaag nog moet reizen? Die logica ontgaat me een beetje.

Omdat mensen dat graag vooraf regelen op een moment dat het hun uitkomt, maar dat schijnt NS ook te ontgaan

Reputatie 7
Badge +3

Elke wijziging bij Flex is per direct. De medewerker heeft gedaan wat je vroeg: Het abonnement omgezet naar basis.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom laat u uw abonnement omzetten naar Flex Basis als u vandaag nog moet reizen? Die logica ontgaat me een beetje.

Omdat mensen dat graag vooraf regelen op een moment dat het hun uitkomt, maar dat schijnt NS ook te ontgaan

Bij Flex gaan alle wijzigingen per direct in. Het schijnt klanten ook ontgaan dat een en ander in voorwaarden staat.

Reputatie 7
Badge +3

Elke wijziging bij Flex is per direct. De medewerker heeft gedaan wat je vroeg: Het abonnement omgezet naar basis.

Je hebt het gesprek teruggeluisterd begrijp ik?

 

Het schijnt klanten ook ontgaan dat een en ander in voorwaarden staat.

En het schijnt sommige forumleden te ontgaan dat bijna geen mens elk klein lettertje in de voorwaarden leest. En dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Bij Flex gaat een wijziging inderdaad direct is, voorheen bij saldo abonnement kon je wel in de toekomst een abonnement stopzetten, dus als iemand alleen daar nog ervaring mee heeft kan het best zijn dat de huidige werkwijze niet bekend is. Klantenservice kan best wel aangeven dat een wijziging per direct ingaat en/of vragen of dat de bedoeling is. 

Maar met een wijziging naar Flex Basis maakt het niet veel uit, dat kun je op iedere moment weer wijzigen naar een betaald abonnement, dat zou de klantenservice medewerker ook kunnen doen. Waar je dan wel mee zit, als je het bv pas over een week naar Flex Basis had willen wijzigien, dat als je nu weer wijzigt naar het oude abonnement je daar weer voor 1 maand aan vast zit en niet weer volgende week naar Flex Basis kan wijzigen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Elke wijziging bij Flex is per direct. De medewerker heeft gedaan wat je vroeg: Het abonnement omgezet naar basis.

Je hebt het gesprek teruggeluisterd begrijp ik?

 

Het schijnt klanten ook ontgaan dat een en ander in voorwaarden staat.

En het schijnt sommige forumleden te ontgaan dat bijna geen mens elk klein lettertje in de voorwaarden leest. En dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn.

Elke wijziging bij Flex is per direct. De medewerker heeft gedaan wat je vroeg: Het abonnement omgezet naar basis.

Je hebt het gesprek teruggeluisterd begrijp ik?

 

Het schijnt klanten ook ontgaan dat een en ander in voorwaarden staat.

En het schijnt sommige forumleden te ontgaan dat bijna geen mens elk klein lettertje in de voorwaarden leest. En dat zou ook helemaal niet nodig moeten zijn.

Zelfs als superuser heb ik geen toegang tot telefoongesprekken van NS klantenservice 😉.

Als community-lid zie ik regelmatig topics over dingen die voorkomen hadden kunnen worden als men de voorwaarden en/of info op de website had gelezen. Dat men voorwaarden niet leest, betekent niet dat bedrijven zich maar moeten aanpassen aan de niet-lezende klant.

Reputatie 7
Badge +3

Als community lid en super user ben ik het met je eens dat je bij het aanschaffen van een product je moet nagaan hoe iets werkt en dat kan door het lezen van de voorwaarden. Maar intussen is het wel zo dat er steeds meer aparte regels en (lange) voorwaarden zijn waarin mensen soms door de bomen het bos niet meer zien. Daarnaast weet NS (en veel andere bedrijven) ook wel dat niet iedereen al die regels en voorwaarden woord voor woord en letter en letter doorspit en in het hoofd stampt als ware het leerstof voor belangrijk examen. De klantenservice is ook voor om mensen door dat bos heen te leiden en uitleg te geven als klanten niet van elke voorwaarde op de hoogte zijn. Mensen bellen niet voor niets te klantenservice. Als TS precies wist hoe alles werkt, had deze de klantenservice helemaal niet nodig en het alles zelf via het MijnNS account kunnen regelen. 

@Momo Zat ff te googelen en kom deze als eerste tegen. ;) 😊 Verdorie zeg. Dragen conducteurs nog een pet? De andere 1560 resultaten sla ik even over. Maar je hebt helemaal gelijk dat niet iedereen de bomen door het bos ziet.

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1591282829487/content/assets/ns-nl/overig/ns-conducteurspet.pdf

 

Reageer