Skip to main content

Ik probeer te zien hoeveel korting ik kan krijgen voor een reis as. woensdag. Maar ik zie maar geen prijstijddeal verschijnen bij de rit. Ook niet als ik een reistijd pak in de daluren.

Hoi anoniemgsbsvxjsb,

Welk traject ga je reizen? De Prijstijd-deals gelden alleen als je met NS reist. Maar het is geen ‘recht’ dat je hebt. Op sommige trajecten of tijden zijn ze gewoon niet beschikbaar.


Emmen Zuid / Spijkenisse


Ik begrijp ook niet het verschil tussen kosten voor e-ticket vs "prijs gehele reis"


Tussen Emmen Zuid en Zwolle rijdt Blauwnet. Daarom krijg je geen Prijstijd-deal te zien. Als je plant vanaf Zwolle zie je ze wel.

Het laatste stuk naar Spijkenisse is met de metro. De kosten e-ticket zijn de kosten voor het treintraject. De "Prijs gehele reis” telt daar ook de kosten voor de metro bij op.


Is een ns flex ergens bij een winkel wel sneller te verkrijgen? Met busabbos was dit vroeger wel mogelijk via drogisterijen. Anders duurt dit proces 7 werkdagen.


Nee NS Flex is niet eerder te krijgen. Bedenk ook even dat er woensdag in de ochtend een staking is tussen 04.00 uur en 08.00 uur. NS kan helaas nog steeds niet de gevolgen inschatten, maar als ik zo eerdere stakingen bekijk kan het wel een behoorlijk poosje duren voordat alles weer normaal rijdt. 


Is een ns flex ergens bij een winkel wel sneller te verkrijgen? Met busabbos was dit vroeger wel mogelijk via drogisterijen. Anders duurt dit proces 7 werkdagen.

Vroeger was er geen OV-chipkaart, nu wel. Een abonnement kan alleen op een persoonlijke OV-chipkaart. Als je nog geen OV-chipkaart hebt moet die aangemaakt worden door Translink. Voor dit proces wordt 7 dagen gerekend wanneer je die kaart bij het abonnement bestelt. Als je al wel een persoonlijke OV-chipkaart hebt kun je het abonnement daarop bestellen en kun je het binnen een uur afhalen bij een automaat en er direct mee reizen. 


Waarom maakt ns de lagere trijpreizen niet direkt toegankelijk. Wat omslachtig weer.


Waarom maakt ns de lagere trijpreizen niet direkt toegankelijk. Wat omslachtig weer.

Omdat incidentele reizigers in principe niet in aanmerking komen voor kortingen, alleen de vaste klanten.


Reis desnoods van Emmen Zuid naar Zwolle op je bankpas en koop een PrijsTijd Deal ticket voor Zwolle naar Rotterdam Centraal. De metro in Rotterdam kan vervolgens weer op je bankpas.

Maar let op: een treinreis Emmen Zuid - Rotterdam kost € 30,09 en Emmen Zuid - Zwolle kost € 15,79 en een losse reis Zwolle - Rotterdam kost 22,32

Totaal € 38,11 dus een PrijsTijd Deal ticket zou om wat te besparen dus 8 euro goedkoper moeten zijn en dat lukt alleen in de avond en veel verder in de toekomst dan woensdag a.s.

Dus dan maar de hele reis op je bankpas. Mocht je op een andere manier in Zwolle kunnen komen dan is een PrijsTijd Deal ticket natuurlijk wel een optie.


Klopt het dat prijstijd deal ook niet werkt op traject Best Enkhuizen? Ik lees alleen niet beschikbaar naar Schiphol, maar wellicht geldt het ook voor bijvoorbeeld Utrecht Schiphol? 


Je moet dan verder in de toekomst zoeken als je geen Prijstijd deal krijgt voor Best - Enkhuizen. Voor het traject Utrecht - Schiphol zijn er inderdaad geen Prijstijd deal tickets.


Van dinsdag 22 oktober t/m zondag 3 november zijn er werkzaamheden waardoor er tussen Hoorn en Enkhuizen geen treinen rijden maar bussen. Dan zijn er ook geen PrijsTijd deals op dat traject. Daarna of daarvoor wel. 


Reageer