beantwoord

omzetten van datum

  • 25 March 2024
  • 13 reacties
  • 286 Bekeken

Ik heb een groepticket (daluren) gekocht voor 7 personen. Deze staat op de datum van vandaag. Is het mogelijk dat deze omgezet kunnen worden naar aanstaande vrijdag 29-03-2024. Ik heb dit niet correct ingevuld.

icon

Beste antwoord door Tamzin 25 March 2024, 15:39

Bekijk origineel

13 reacties

Nee, dat kan helaas niet. Groepstickets kunnen na aankoop niet meer veranderd of geannuleerd worden.

NS kan etickets niet ongeldig maken en u zou als u de datum kunt verschuiven met uw groep op beide dagen kunnen gaan reizen.

U hebt bij uw aankoop aangevinkt dat u de product voorwaarden hebt gelezen en daar staat dit duidelijk in vermeld. Kennelijk heeft u echter het vinkje gezet zonder de voorwaarden te lezen.

Reputatie 7
Badge +3

Restitutie en wijzigen is na aankoop van een e-ticket niet meer mogelijk. Als je bestelt via de app staat dit vermeld voor de betaling en in de voorwaarden. Als je bestelt via de website staat dit alleen vermeld in de voorwaarden. Het is daarom goed om altijd voor de betaling alle gegevens te controleren en als je dat nooit gedaan hebt met name de voorwaarden mbt e-tickets te lezen.

Heb je de tickets nog niet geopend dan kun je kijken of de klantenservice nog iets voor je kan betekenen. Heb je ze geopend dan heb je geldige tickets die niet ongeldig gemaakt kunnen worden.

 

Reputatie 7

Al dat gedoe van NS met die e-tickets lijkt steeds meer te berusten op bewuste misleiding.

Waar blijven trouwens die annuleerbare tickets zoals jaren geleden al aangekondigd ?

Ik ben bang dat deze niet gaan komen. Waar heb je deze aankondiging destijds gezien?

Badge +3

Ik ben bang dat deze niet gaan komen. Waar heb je deze aankondiging destijds gezien?

Dat is hier ooit verteld door een van de ontwikkelaars, meen dat hij Edwin of Erwin heet?

Deze in ieder geval https://community.ns.nl/members/railrunner15-33310 maar die zit niet meer op die afdeling.

Uit een gerelateerd topic (in het archief) 

Tsja, IT projecten zijn altijd lastig als je te maken hebt met interoperabiliteit, mededingingsrecht, spoorwegwet en privacy. Voor wat betreft het blacklisten, da’s ergens gestrand op een systeem dat men liever ziet verdwijnen en dus al helemaal niet wil aanpassen. Ik zit niet meer bij dat team, dus ik kan niet zeggen wat de toekomst brengt, maar ik gok dat de toekomst van de barcodes heel erg gelinkt is aan OV-betalen. 

Reputatie 7
Badge +3

Al dat gedoe van NS met die e-tickets lijkt steeds meer te berusten op bewuste misleiding.

Waar blijven trouwens die annuleerbare tickets zoals jaren geleden al aangekondigd ?

Bewuste misleiding? Als je iets afneemt, dan kijk je toch naar de voorwaarden als dat voor het eerst is?

Dat is mij wel bijgebleven. In dat topic doet hij geen aankondiging, maar verteld hij dat een aanpassing om dit mogelijk te maken niet mogelijk is vanwege de verschillende vervoerders. Ik heb voor de meelezers het topic uit het archief gehaald.

Reputatie 7

Ik ben bang dat deze niet gaan komen. Waar heb je deze aankondiging destijds gezien?

 

Dat is op deze community de afgelopen 5 jaar meermaals verkondigd. Heb helaas geen tijd om dat na te zoeken, mocht het al niet verwijderd zijn . Wel kan ik je aangeven dat dit indertijd ook door NS  aan de OV-ombudsman is bevestigd:

“Op de NS community stond te lezen dat NS werkt aan een manier om al gedownloade e-tickets te annuleren. Een woordvoerder van NS heeft aan de OV ombudsman bevestigd dat dit inderdaad het geval is. De termijn waarbinnen dit wordt gerealiseerd, is nog niet bekend”.(rapportage 2ekw 2019)

Als nu blijkt dat deze er niet gaan komen dan is er in ieder geval wat dat betreft van misleiding sprake geweest.

De vraag blijft dan nog waarom men thans klanten niet adequaat meer informeert dat e-tickets niet te annuleren zijn ? Waarom is de informatie dat een e-ticket niet te annuleren is, klaarblijkelijk niet meer meteen zichtbaar en wederom verstopt in een berg kleine lettertjes ?

Destijds is gecommuniceerd dat onderzocht wordt of dat een mogelijkheid is. Wij hebben nooit binnen deze community bevestigd dat dit zou komen. Bij het bestellen van een e-ticket verkondigen wij wel dat een e-ticket niet gewijzigd of geannuleerd kan worden.

Al dat gedoe van NS met die e-tickets lijkt steeds meer te berusten op bewuste misleiding.

Waar blijven trouwens die annuleerbare tickets zoals jaren geleden al aangekondigd ?

Die zullen er niet meer komen, etickets hebben hun langste tijd gehad.

Reputatie 7

Al dat gedoe van NS met die e-tickets lijkt steeds meer te berusten op bewuste misleiding.

Waar blijven trouwens die annuleerbare tickets zoals jaren geleden al aangekondigd ?

Die zullen er niet meer komen, etickets hebben hun langste tijd gehad.

 

Dat had je 5 jaar geleden ook al kunnen denken. Ondertussen lukt het NS nog altijd niet om het gebrek van een e-ticket op een fatsoenlijke wijze te communiceren.

Zelfs de NMBS heeft het beter begrepen. De eenvoud van de eerlijkheid:

 

Kies je ticket

Online gekochte tickets kunnen niet worden omgewisseld of terugbetaald. Meer info

Jouw reis

LIEGE-GUILLEMINS

BRUSSEL-CENTRAAL

2e klas, Enkel
Vertrek op 19/04/2024

 

 

Reputatie 7
Badge +1

Bij het bestellen van een e-ticket verkondigen wij wel dat een e-ticket niet gewijzigd of geannuleerd kan worden.

Die waarschuwing is op de website helaas verdwenen, in ieder geval als je vanuit de planner iets koopt. Komt die weer terug?

Reputatie 7

Destijds is gecommuniceerd dat onderzocht wordt of dat een mogelijkheid is. Wij hebben nooit binnen deze community bevestigd dat dit zou komen.

 

Het is niet met zoveel woorden bevestigd dat het zou komen maar wel is indertijd heel duidelijk de verwachting gewekt dat het zou komen. Vandaar mijn vraag en conclusie.

zie o.a.

https://community.ns.nl/overige-producten-6/oplossing-voor-verkeerde-datum-etickets-54787

 

Bij het bestellen van een e-ticket verkondigen wij wel dat een e-ticket niet gewijzigd of geannuleerd kan worden.

 

Dit is niet helemaal waar, zie:

https://www.ns.nl/reisplanner/#/

https://www.ns.nl/kaartjes

Reageer