beantwoord

ongebruikt kaartje

  • 30 September 2022
  • 5 reacties
  • 141 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Hallo.  Vertel me of ik het geld kan teruggeven in deze situatie: Ik heb een vervoerbewijs gekocht via de NS-applicatie voor je vriend.  Maar hij kon niet in de trein stappen en maakte geen gebruik van het kaartje.

icon

Beste antwoord door Thom 30 September 2022, 21:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als het een e-ticket is en het is geopend, dan krijgt u geen geld terug. Het is niet na te gaan of het kaartje is gebruikt of niet, en uw vriend zou dan gratis kunnen reizen. Iets anders wordt het als een reis vanuit de vermelde startplaats helemaal onmogelijk was, maar dat moet u dan duidelijk aan kunnen tonen. Of u geld teruggeeft moet u weten, maar NS doet dat niet.

Overigens kunt u of uw vriend beter zelf een kaartje kopen. Het heeft geen nut en het is zaak dat de vermelde persoonsgegevens overeenkomen met het ID. Dat is verplicht, anders is het uiteraard geen geldig kaartje.

De pas is niet geactiveerd omdat deze is gekocht met 40% korting voor de piekperiode. 

Op het station was er geen manier om langs de trein te komen.

Reputatie 7
Badge +4

U heeft dus een e-ticket met korting gekocht en u of uw vriendje is daarmee gaan reizen? Dat mag alleen als u of hij meereist met iemand die een abonnement heeft en met die kaart waar dat abonnement op staat is ingecheckt. Wie reist met een e-ticket met 40 procent korting zonder dat die daar het recht toe heeft, pleegt fraude en licht NS in wezen op door te weinig voor het kaartje te betalen. Waarschijnlijk echter  begrijpt u niet helemaal hoe het werkt.

Voor de piekperiode, dan wel de spits, bestaat geen 40 procent korting. Op elk station kunt u niet naar de trein komen? In welk station was dat volgens u niet mogelijk en wanneer was dat precies, weet u hoe laat? Of reden de treinen niet?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Thom met een dalurenkaartje kun je tijdens de spits geen poortje openen.

Ik vermoed dat Google translate is gebruikt, waardoor het niet helemaal duidelijk overkomt.

Reputatie 7
Badge +4

Dat is wel helder maar het verhaal is gewoon onduidelijk, ten dele door de vertaling. Het zal duidelijk moeten worden wat er precies is gebeurd, we kunnen alleen zien dat er mogelijk sprake is van onjuiste vooronderstellingen bij TS. Als iemand pas in Nederland is, is het ook haast niet te overzien, al is er ook een andere kant helaas.

Reageer