Hallo. Vertel me of ik het geld kan teruggeven in deze situatie: Ik heb een vervoerbewijs gekocht via de NS-applicatie voor je vriend. Maar hij kon niet in de trein stappen en maakte geen gebruik van het kaartje.
ongebruikt kaartje
Beste antwoord door Thom
Als het een e-ticket is en het is geopend, dan krijgt u geen geld terug. Het is niet na te gaan of het kaartje is gebruikt of niet, en uw vriend zou dan gratis kunnen reizen. Iets anders wordt het als een reis vanuit de vermelde startplaats helemaal onmogelijk was, maar dat moet u dan duidelijk aan kunnen tonen. Of u geld teruggeeft moet u weten, maar NS doet dat niet.
Overigens kunt u of uw vriend beter zelf een kaartje kopen. Het heeft geen nut en het is zaak dat de vermelde persoonsgegevens overeenkomen met het ID. Dat is verplicht, anders is het uiteraard geen geldig kaartje.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.