ongeldige codes Bookchoice | NS Community

ongeldige codes Bookchoice

  • 3 January 2022
  • 14 reacties
  • 494 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Zijn er meerderen die op hun verjaardag een kado van e-boeken ontvingen en wanneer je dan de download code opvraagt het bericht krijgt dat de actie verlopen is. Mijn verjaardag was 1-1-2022 en ontving per email van NS dit kado. Bij opvragen download code kwam het bericht naar voren dat downloaden kon tot 31-12-2021. Hoezo iemand blij maken met een dode mus! Zeer teleurstellend en die teleurstelling wordt groter als klantenservice hier niets aan blijkt te kunnen doen en de klacht geregistreerd staat maar er geen terugkoppeling komt. Zo gaat NS dus met klanten om. Triest!


14 reacties

Reputatie 7

Hoi MNB,

 

Welkom op dit forum.

 

Toevallig was er 3 dagen geleden ook al een topic over. Die persoon had de codes dan nog wel net tijdig ontvangen.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Nog van harte gefeliciteerd

Er zullen er vast meer zijn die verlopen codes hebben ontvangen. Ik begrijp dat je al contact hebt gehad met de klantenservice en deze niets voor je kan doen? Misschien kan een moderator het voor je oppakken.

Oplossing: geen cadeautjes meer 

Klungelig is het wel.

Goedemorgen NMB en welkom bij de NS Community. 

Ik kan me voorstellen dat dit een kleine teleurstelling is. Ik ga het laten uitzoeken, zodra ik meer weet, dan kom ik erop terug. 

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen NMB en welkom bij de NS Community. 

Ik kan me voorstellen dat dit een kleine teleurstelling is. Ik ga het laten uitzoeken, zodra ik meer weet, dan kom ik erop terug. 

Misschien kun je ook achterhalen waarom de ene klant wel een verjaardag kadootje krijgt van NS en de andere klant niet?

@MoDe 

Het begrip "klant" is natuurlijk sowieso lastig geworden nu je met Flex per maand een abonnement kunt nemen en weer opzeggen.

Badge +3

Volgens webcare:

Het is inderdaad niet helemaal goed gegaan met het versturen van deze code. Mijn excuses hiervoor. Zou je hier nog gebruik van willen maken? Je krijgt in de loop van de week nog een bericht hierover. Wij zijn dit intern aan het oplossen.

Badge +3

@MoDe

Het begrip "klant" is natuurlijk sowieso lastig geworden nu je met Flex per maand een abonnement kunt nemen en weer opzeggen.

Bij mijn weten heeft MoDe een saldo-jaarabonnement, dus waarom zou dat buiten de boot vallen wat betreft de verjaardagscadeautjes (en andere zaken, zoals SPOOR)?

Kan me trouwens niet herinneren dat ik die Bookchoice code ooit gekregen heb.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe

Het begrip "klant" is natuurlijk sowieso lastig geworden nu je met Flex per maand een abonnement kunt nemen en weer opzeggen.

Bij mijn weten heeft MoDe een saldo-jaarabonnement, dus waarom zou dat buiten de boot vallen wat betreft de verjaardagscadeautjes (en andere zaken, zoals SPOOR)?

Kan me trouwens niet herinneren dat ik die Bookchoice code ooit gekregen heb.

Klopt, ik heb zelfs 2 saldo-abonnementen met Keuzedagen. 1 had ik in december 2020 opgezegd (dal voordeel) en opnieuw genomen eind 1e kwartaal 2021 omdat Keuzedagen daarna niet meer besteld konden worden. Nog geen enkele keuzedag gebruikt van dat abonnement, gelukkig zijn ze een jaar geldig. 

Maar met Flex ben je klant zolang je nog facturen ontvangt, als is maar een €0.00 factuur.

Reputatie 7
Badge +1

Kan me trouwens niet herinneren dat ik die Bookchoice code ooit gekregen heb.

Ik kan sporen van NS-verjaardagscadeautjes terugvinden sinds 2018:

  • 2018, 2019: kortingscode van 5 euro voor de Spoordeelwinkel
  • 2020: keuze uit 3 dingen (ik kan niet meer zien wat)
  • 2021: 8 gratis boeken van Bookchoice (inderdaad geldig tot 31/12/2021)
  • 2022: niets gekregen (of het moet nog met vertraging komen)

Van daarvoor vind ik niets terug (ik heb een abonnement sinds 1994).

Reputatie 7
Badge +3

Ik kan sporen van NS-verjaardagscadeautjes terugvinden sinds 2018:

  • 2018, 2019: kortingscode van 5 euro voor de Spoordeelwinkel
  • 2020: keuze uit 3 dingen (ik kan niet meer zien wat)
  • 2021: 8 gratis boeken van Bookchoice (inderdaad geldig tot 31/12/2021)
  • 2022: niets gekregen (of het moet nog met vertraging komen)

2020: die keuze was in ieder geval wederom een kortingscode van 5 euro voor de Spoordeelwinkel, ik meen een gratis 1e klas upgrade en de 3e ben ik even kwijt, misschien iets van koffie bij de Kiosk of zo. 

 

Van die kortingscodes voor de Spoordeelwinkel heb ik nooit gebruik gemaakt. Naast de dagelijkse treinreis naar werk reisde ik meestal alleen in de zomermaanden / vakantie eens een enkele keer met de trein. Die kortingscode was maar 1 maand geldig en met een verjaardag in februari had ik dus niets aan de kortingscode. In 2020 heb ik er nog over getwijfeld om hem wel te gebruiken voor een Spoordeelwinkel ticket, daar kon je nog later je reisdatum bepalen tot eind mei 2020 meen ik, en omdat ik toen al een tijdje niet meer werkte had ik toch alle tijd om eens buiten de vakantieperiode weg te gaan. Echter door de lockdown toen half maart was de Spoordeelwinkel gesloten, geen ticket meer te koop, en is dat cadeau dus ook ongebruikt gebleven. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Kan me trouwens niet herinneren dat ik die Bookchoice code ooit gekregen heb.

Ik kan sporen van NS-verjaardagscadeautjes terugvinden sinds 2018:

  • 2018, 2019: kortingscode van 5 euro voor de Spoordeelwinkel
  • 2020: keuze uit 3 dingen (ik kan niet meer zien wat)
  • 2021: 8 gratis boeken van Bookchoice (inderdaad geldig tot 31/12/2021)
  • 2022: niets gekregen (of het moet nog met vertraging komen)

Van daarvoor vind ik niets terug (ik heb een abonnement sinds 1994).

Ik, abonnementen vanaf 1981 (maar zover gaat NS niet terug), heb een paar keer een kortingscode voor de spoordeelwinkel gekregen. Maar in ieder geval de afgelopen 3 jaar niets meer. Kan mij herinneren dat er paar jaar geleden een geboortedatum werd gevraagd door NS in ruil voor een bookchoice code, maar niet gereageerd, omdat geboortedatum al lang bekend was bij NS.

De Bookchoice codes zijn verlengd tot 31.12.2022. Je kunt alsnog gebruik maken door op de link in de e-mail te klikken. 

Veel leesplezier! 

Badge +3

Kwam deze toevallig tegen, maar een actiecode is natuurlijk niet hetzelfde als een cadeaubon:

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/andere-onderwerpen/geldigheid-van-cadeaubonnen

Korter dan 1 jaar geldig mag niet. Tenzij de verkoper kan aantonen dat dit redelijk is. Bijvoorbeeld als het gaat om consumptiebonnen bij een concert of festival.

Reageer