Ongeldige link jongerendagkaart


Reputatie 7
Badge +1

Op deze pagina heeft de knop "Koop Jongeren Dagkaart” de ongeldige link:

arend://ns.nl/more/ticketsshop/day-tickets

Dat gaat natuurlijk niet werken.


20 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik krijg zo te zien de gewone link. Echter zonder de mogelijkheid de dagkaart aan te schaffen. Dus er zit wel iets fout. Die twee dames op de foto lijken mij ouder dan 18 maar dat is weer een andere discussie.

Die link past zich aan op basis van de user agent (oftewel, het soort apparaat dat je mee kijkt). Die Arend-linkjes zijn voor mobiele apparaten en zouden de Reisplanner-app moeten openen. De huidige productieversie van de app noemt de “Arend”, zodoende de wat opmerkelijke naam. 
 

Op een ander apparaat zou je gewoon naar de online shop moeten worden doorverwezen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik bekijk die pagina gewoon op mijn laptop met Chrome.

Badge +3

De Jongeren Dagkaart zou exclusief via de NS-app te koop zijn, vandaar die ‘arend’ link, die alleen werkt op een telefoon/tablet. Vergelijk een mailto:// link die je e-mailprogramma opent. Een pc heeft geen protocol-handler voor arend:// en doet dus niets.

Maar goed, via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart kan je hem gewoon kopen :stuck_out_tongue_winking_eye: 

Wel zo handig want niet alle jongeren kunnen telebankieren met hun telefoon/tablet, en bovendien kan je het losse e-ticket uitprinten vanuit je mail.

Beetje gek dat app only, als ik op m’n iPhone de link volg zie ik zelfs eerst nog de reguliere webshop-koppeling, en na volledig inladen wordt deze vervangen door een “iOS App” knopje. 

Reputatie 7
Badge +1

Maar goed, via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart kan je hem gewoon kopen :stuck_out_tongue_winking_eye: 

Wel zo handig want niet alle jongeren kunnen telebankieren met hun telefoon/tablet, en bovendien kan je het losse e-ticket uitprinten vanuit je mail.

Niet zo handig dat het eerste Google-zoekresultaat (naar “ns jongerendagkaart”) de genoemde pagina met de "arend”-link is. En dan zoek ik met Chrome op mijn laptop. Ook zoeken naar "jongerendagkaart” op ns.nl levert die pagina op.

Onder Producten > Alle kaartjes en toeslagen zie ik de jongerendagkaart niet staan dus dan ga je op andere manieren zoeken.

Badge +3

Niet zo handig dat het eerste Google-zoekresultaat (naar “ns jongerendagkaart”) de genoemde pagina met de "arend”-link is. En dan zoek ik met Chrome op mijn laptop. Ook zoeken naar "jongerendagkaart” op ns.nl levert die pagina op.

Onder Producten > Alle kaartjes en toeslagen zie ik de jongerendagkaart niet staan dus dan ga je op andere manieren zoeken.

Dat komt dus omdat de bedoeling was dat de Jongeren Dagkaart alleen via de app (dus op een telefoon of tablet) te koop zou zijn. De link naar het e-ticket die ik gaf is ongedocumenteerd, dus eigenlijk niet openbaar.

Het is inderdaad slordig om die knop op een pagina te plaatsen als je hem bekijkt op een pc/laptop, maar de tekst erboven geeft al aan dat je de NS app zou moeten hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Ik krijg die knop niet. Dwz, bij openen van die pagina op mijn laptop is die wel heel kort in beeld maar verdwijnt daarna. 

Badge +3

Ik krijg die knop niet. Dwz, bij openen van die pagina op mijn laptop is die wel heel kort in beeld maar verdwijnt daarna. 

Die knop is deze (in Chrome), en die doet dus niets op een pc/laptop maar opent op een telefoon/tablet de NS app (als die geïnstalleerd is).

In Edge worden de knoppen verborgen zie ik.

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij zijn de knoppen in zowel Edge als Chrome heel kort zichtbaar en verdwijnen daarna.

Vreemd genoeg gebeurt hetzelfde ook op mobiel.

Reputatie 7
Badge +3

Ik open de pagina ook in Chrome en op mijn laptop verwijnt de knop dan. Daarna ter vergelijking ook in Edge. Bij allebei even kort zichtbaar en dan verdwenen. Bij Edge duurt het bij mij dan wel iets langer voor die verdwijnt, bij heel snel reageren krijg ik nog net de kans om op de knop te klikken. Nu ook nog even getest op de desktop pc en Chrome en daar blijft de knop wel staan. 

Edit, de oude desktop pc is nogal traag en daar duurt het dus wat langer voor de knop verdwijnt. Maar daar verdwijnt die dus ook. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij mij zijn de knoppen in zowel Edge als Chrome heel kort zichtbaar en verdwijnen daarna.

Vreemd genoeg gebeurt hetzelfde ook op mobiel.

Inderdaad, dat is wat ik ook heb. Mobiel kan ik niet testen, geen smartphone.

Badge +3

Het komt door mijn ad/script blocker (uBlock Origin) die blijkbaar het verwijderen van die knoppen voorkomt.

Zet ik die uit, dan worden de knoppen in Chrome niet getoond (nou ja in een flits en dan zijn ze weg).

Reputatie 7
Badge +1

Het komt door mijn ad/script blocker (uBlock Origin) die blijkbaar het verwijderen van die knoppen voorkomt.

Zet ik die uit, dan worden de knoppen in Chrome niet getoond (nou ja in een flits en dan zijn ze weg).

Ah juist. Ik gebruik dezelfde adblocker :)

Badge +3

Ah juist. Ik gebruik dezelfde adblocker :)

Dan zal @Momo op haar desktop iets soortgelijks hebben, als de knoppen zichtbaar blijven.

Reputatie 7
Badge +3

Ah juist. Ik gebruik dezelfde adblocker :)

Dan zal @Momo op haar desktop iets soortgelijks hebben, als de knoppen zichtbaar blijven.

De oude desktop pc is nogal traag en daar duurt het dus wat langer voor de knop verdwijnt. Maar daar verdwijnt die dus ook. Ik had blijkbaar niet lang genoeg gekeken voor ik weer postte via de laptop. :smile:

Badge +3

Ook prima, maar het zou NS dus sieren als ze die knoppen gewoon niet mee sturen, en je verwijzen naar de app voor een Jongeren Dagkaart (tik daar op Meer - Kaartverkoop).

Of beter nog, gewoon een knop om te kunnen bestellen buiten de app om, via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart dus… omdat het kan :joy:

 

Reputatie 7
Badge +3

Of beter nog, gewoon een knop om te kunnen bestellen buiten de app om, via https://www.ns.nl/producten/s/jongerendagkaart dus… omdat het kan :joy:

 

Dat dus. NS verkondigt gewoon een onwaarheid door op de informatie pagina te zetten dat de Jongerenkaart alleen te koop is via de NS-app. 

Reputatie 7
Badge +3

Nog leuker, als ik op die pagina verander naar In English blijft de knop gewoon staan, en werkt dan ook niet. 

Reputatie 7
Badge +1

Nog leuker, als ik op die pagina verander naar In English blijft de knop gewoon staan, en werkt dan ook niet. 

Hier precies hetzelfde.

Reageer