beantwoord

online kaartje fout gekocht

  • 4 February 2022
  • 10 reacties
  • 1940 Bekeken

Ik heb per ongeluk via ns.nl een kaartje gekocht naar de verkeerde bestemming. Nu is alles via ideal gegaan. Ik heb direct een tweede kaartje gekocht voor de juiste bestemming. Is het mogelijk om een kaartje via ns.nl online terug te declareren? Aangezien ik nu 24,50 teveel heb betaald 

icon

Beste antwoord door Thom 4 February 2022, 16:53

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Normaal wordt een e-ticket niet teruggegeven vanwege de fraudegevoeligheid. U kunt met het oude kaartje gewoon reizen, dat is niet na te gaan. Dan zou u een gratis reis kunnen maken. U kunt contact opnemen met Klantenservice, maar ik heb er een hard hoofd in.

Als u de kaartjes nog niet heeft gedownload/geopend, lukt het wel.

Reputatie 7
Badge +3

Dus je betaalt een kaartje zonder vooraf te controleren of alles goed is ingevuld? Voor betaling wordt gevraagd of alles klopt, belangrijk om te controleren, want in de voorwaarden die je voor betaling hebt aangevinkt staat dat na koop wijzigen of restitutie niet mogelijk is.

Soms wil de klantenservice coulant zijn als het kaartje nog niet gedownload is. Heb je dat wel gedaan dan heb je pech. Je bent dan in bezit van een geldig vervoersbewijs, wat niet meer ongeldig gemaakt kan wworden

Edit: melding controle wordt bij aankoop in de app niet gegeven

Reputatie 7

Dus je betaalt een kaartje zonder vooraf te controleren of alles goed is ingevuld? Voor betaling wordt gevraagd of alles klopt, belangrijk om te controleren, want in de voorwaarden die je voor betaling hebt aangevinkt staat dat na koop wijzigen of restitutie niet mogelijk is.

Soms wil de klantenservice coulant zijn als het kaartje nog niet gedownload is. Heb je dat wel gedaan dan heb je pech. Je bent dan in bezit van een geldig vervoersbewijs, wat niet meer ongeldig gemaakt kan worden.

 

Onjuist.

Dus je doet beweringen zonder deze vooraf te controleren op juistheid ? Bovendien valt hieruit op te maken dat je antwoord helaas niet gebaseerd kan zijn op je reiservaringen zoals valt te lezen in je onderschrift. Bij het aanmelden voor dit forum ga je, middels aanvinken, akkoord met de voorwaarden. Belangrijk omdat in deze huisregels staat dat je geen berichten mag plaatsen die onwaarheden bevatten.

Let wel: op het niet naleven van de huisregels staan stevige sancties.  Leden hebben al voor minder afscheid moeten nemen van het geliefde forum. Dan heb je pech.

Reputatie 7
Badge +3

@BrunoEst Bij het kopen van een kaartje in de app staat inderdaad nog steeds niets over controle. Deze melding kreeg ik afgelopen jaar wel bij het verzilveren van een code via de website. Die melding zou volgens een moderator in een ander topic overal toegevoegd worden voor de laatste stap, de betaling. Blijft dat het aan de koper is om te controleren of hij/zij alles juist heeft ingevuld.

De voorwaarden bij aankoop kaartje vink je voor de betaling in, ongeacht op welke manier het kaartje online gekocht wordt.

Reputatie 7

@MoDe 

Ook hetgeen wordt gesteld mbt de coulance is bezijden de waarheid.

Al met al vraag ik mij af waarom je dergelijke berichten plaatst. Wiens belang dien je daarmee  ?

Opvallend is dat de betreffende topics vaak eerder al op een correcte en fatsoenlijke wijze beantwoord zijn. Zie in dit topic het antwoord van Thom.  Ook Tochjo geeft al geruime tijd een soortgelijk antwoord waar weinig op aan te merken valt en dat geen extra irritaties oproept.

https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/perongeluk-een-kaartje-gekocht-maar-ga-ik-vandaag-niet-gebruiken-71342

 

Reputatie 7
Badge +3

@BrunoEst Als een e-ticket door klantenservice gewijzigd wordt of er vindt restitutie plaats dan is dat coulance en geen recht. Volgens de voorwaarden is restitutie of wijziging namelijk niet mogelijk.

Voor de rest is dit niet de plek om mijn bijdragen ter discussie te stellen. Je kunt dat via privé berichten aan mij kenbaar maken of een bericht naar een moderator sturen.

Badge +3

Bij een kaartje kopen vanuit de Reisplanner (app of website) koop je een kaartje voor het reisadvies dat je op dat moment in beeld hebt (datum en route/vervoerderskeuze). Uiteraard staat de dag/datum erbij. Maar zonder waarschuwingen zoals “let op, er kan later niets meer gewijzigd worden” en/of dat restitutie niet mogelijk is.

Bij bestellen via https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes-toeslagen (via winkelwagentje) precies hetzelfde (geen waarschuwing, ook niet in het grijs). Via https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/e-ticket ook niets.

Er zal dus weer iets gewijzigd zijn?

Nou ja hoe dan ook, je bestemming wijzigen is niet mogelijk dus moet je een nieuw kaartje kopen.

Als je de link in de mail nog niet aangeklikt hebt (kaartje downloaden/importeren) is er niets aan de hand en kan je de bestelling gewoon ongedaan laten maken. Dat heeft verder niets met coulance te maken. Vergissen is menselijk en zolang je geen geldig ticket hebt is fraude niet mogelijk.

Reputatie 7

@BrunoEstAls een e-ticket door klantenservice gewijzigd wordt of er vindt restitutie plaats dan is dat coulance en geen recht. Volgens de voorwaarden is restitutie of wijziging namelijk niet mogelijk.

Voor de rest is dit niet de plek om mijn bijdragen ter discussie te stellen. Je kunt dat via privé berichten aan mij kenbaar maken of een bericht naar een moderator sturen.

 

Coulance is uiteraard geen recht maar wel een mogelijkheid. Verder kunnen tickets die niet zijn gedownload, niet soms maar altijd geannuleerd worden.

Dat je mijn vragen niet op dit forum wil beantwoorden verbaast mij wel een beetje. Zelf roep je medereizigers met een vraag, hier regelmatig ter verantwoording.

Is dit nog steeds zo ingeregeld, ook al kun je sinds kort niet meer buiten het traject/gestelde tijden reizen?

Badge +3

Ja, voor e-tickets is nog altijd geen restitutie mogelijk.

Reageer