ONLINE KAARTJE GEKOCHT, WIJZIGEN


Ik heb twee kaartjes online gekocht, maar de reis zal niet doorgaan vanwege familie omstandigheden, nu wil ik de kaartjes naar een andere datum verzetten, kan dit?


19 reacties

Goedemorgen, KLOOSTER, welkom op onze NS Community. Wat jammer dat de reis niet door kan gaan. Als de ticket nog niet zijn geopend, is er nog een mogelijkheid. Neem dan contact op met onze klantenservice. Als de tickets zijn geopend, is dit helaas niet meer mogelijk. Het zijn dan geldige e-tickets en we hebben geen mogelijkheid ze terug te halen of te controleren of deze wel of niet zijn gebruikt. Dit staat ook zo in de voorwaarden.

Reputatie 7
Badge +1

Dit staat ook zo in de voorwaarden.

Deze essentiële informatie wordt nog steeds niet getoond als je een kaartje gaat kopen. Niet in de app en niet op de website. Er is alleen een link naar de algemene voorwaarden maar dat is voor essentiële informatie niet genoeg.

Dit staat ook zo in de voorwaarden.

Deze essentiële informatie wordt nog steeds niet getoond als je een kaartje gaat kopen. Niet in de app en niet op de website. Er is alleen een link naar de algemene voorwaarden maar dat is voor essentiële informatie niet genoeg.

Zucht.

Onder "Gegevens controleren” op de 2e pagina, zie je staan: "Klopt deze datum? U kunt uw tickets na betaling namelijk niet meer wijzigen of annuleren.”

Onderaan dezelfde pagina staat nog eens: "Klopt alles? U kunt uw tickets na betaling niet meer wijzigen of annuleren.” Hoezo is dit niet genoeg?

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie noch in de app, noch op de website een pagina "Gegevens controleren” en dus ook geen waarschuwingen die daarop moeten staan.

Als voorbeeld de website. Vanuit de planner klik ik op "Koop kaartje” en dan zie ik dit:

Dan klik ik op Reizigers en zie ik dit:

Dan door naar de betaalwijzee:

Ook geen waarschuwing. Op de betaalpagina komt er natuurlijk ook niks meer.

Of mis ik iets?

Reputatie 7
Badge +1

Zie ook dit topic. NS is heel goed in het doen van beloftes, maar deze worden telkenmale niet nagekomen. Gevolg is dat je doit soort topics met een herhaling van zetten krijgt. In dit topic is ooit de belofte gedaan dat het aangepast zou zijn voor 31 december 2021. Het is inmiddels 16 maart 2022.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

En dat terwijl de boodschap heel simpel is bij het e-ticket van NS: niet goed, geld weg.

@rvdborgt als je de voorletters en achternaam, reisdatum en traject hebt ingevuld, kom je op deze pagina:

 

Reputatie 7
Badge +1

als je de voorletters en achternaam, reisdatum en traject hebt ingevuld, kom je op deze pagina:

 

Die pagina heb ik in het verleden wel eens gezien inderdaad, maar ik kom er nu niet meer langs. Ik heb het nog eens op een andere pc geprobeerd, maar ook daar hetzelfde: de screenshots die ik eerder gepost heb.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens mij is er verschil als je een kaartje koopt vanuit de planner. Want dan krijg je ook helemaal geen mogelijkheid meer om datum/traject aan te passen, die worden dan automatisch uit het reisadvies gehaald. En juist dan zou je een extra waarschuwing willen.

Och, dat is het natuurlijk. Dat is het verschil. Kun je het eens via hier proberen @rvdborgt?

Reputatie 7
Badge +1

Och, dat is het natuurlijk. Dat is het verschil. Kun je het eens via hier proberen @rvdborgt?

De pagina "Gegevens controleren” ziet er dan zo uit:

Dus ook geen waarschuwingen.

Op de startpagina staat weliswaar een waarschuwing:

Maar op de pagina "Gegevens controleren” zou die zeker ook niet misstaan.

Mee eens! Hoe je een e-ticket ook bestelt, dit zijn belangrijke waarschuwingen. Ik ga dit even doorspelen naar de product-owner. Bedankt voor de input, @rvdborgt!

Reputatie 7
Badge +1

Mee eens! Hoe je een e-ticket ook bestelt, dit zijn belangrijke waarschuwingen. Ik ga dit even doorspelen naar de product-owner. Bedankt voor de input, @rvdborgt!

 

Daar ligt het al meer dan 3 maanden te wachten op wat vraag ik mij af??? Ik vind dat zolang de waarschuwingen niet duidelijk op de site staan, NS verplicht is elk verzoek om  tickets terug te betalen gewoon moet inwilligen. Het bedrijf heeft lang genoeg de tijd gehad om orde op zaken te stellen maar weigert daar uitvoering aan te geven.

Even voor de duidelijkheid, de waarschuwing vind ik zelf ook belangrijk. Maar het zijn 'extra’ waarschuwingen. De regel staat niet niet online. Het is te vinden in de voorwaarden en hier:

Reputatie 7
Badge +1

Even voor de duidelijkheid, de waarschuwing vind ik zelf ook belangrijk. Maar het zijn 'extra’ waarschuwingen. De regel staat niet niet online. Het is te vinden in de voorwaarden en hier:

Hier is door de overheid allang al gehakt van gemaakt. Dergelijke essentiële informatie mag niet in Algemene Voorwaarden worden gestopt.

Reputatie 7

Ik heb twee kaartjes online gekocht, maar de reis zal niet doorgaan vanwege familie omstandigheden, nu wil ik de kaartjes naar een andere datum verzetten, kan dit?

Uw vraag is een echte klassieker geworden op dit forum. Het antwoord is nee. Tip voor de volgende keer: Koop een kaartje uit de automaat vlak voordat je de trein instapt of bestel een E-ticket op de dag van de reis zelf, een uurtje tevoren of zo. Het allerbeste: reis met ov-chipkaart.

Reputatie 7
Badge +1

Even voor de duidelijkheid, de waarschuwing vind ik zelf ook belangrijk. Maar het zijn 'extra’ waarschuwingen. De regel staat niet niet online. Het is te vinden in de voorwaarden en hier:

Dat laatste, zoals gezegd, niet als je via de planner een kaartje koopt. Dan komt er geen enkele waarschuwing. Toch niet bij mij en vermoedelijk ook bij anderen.

Reputatie 7
Badge +3

Als je via de reisplanner een ticket koopt krijg je inderdaad geen enkele waarschuwing.

De waarschuwing zou je altijd moeten krijgen, ongeacht op welke manier je een ticket koopt. Het is heel fijn dat het nu wordt door gespeeld naar de product-owner maar dit is al eerder aangegeven en misschien doorgegeven en er is nog steeds geen enkele verandering te bespeuren.

De nieuwe NS Voordeel tickets kun je alleen aanschaffen via de reisplanner, waardoor er mogelijk nog meer van dit klachten komen. 

Reageer