Beste NS,
Ik zou graag mijn ervaringen met het kopen van online tickets delen, met daarin een aantal, voor mij als klant/gebruiker, onbegrijpelijke zaken.
Ik heb nu tweemaal een Dagkaart DAL aangeschaft online (via de NS app) en tweemaal duurde het meer dan 20 minuten, voordat ik het kaartje in mijn bezit had (kaartje was voor iemand anders). Jullie website adverteert als volgt:
Alleen het eerste punt is van toepassing, want:
- Het kaartje is niet eens beschikbaar in de automaat, dus wachtrij of niet, je kunt dat niet aanschaffen;
- Het duurt meer dan 20 minuten(!!!) voordat je het kaartje hebt. Als ik dus al op het station ben en snel een kaartje denk te hebben, ga ik minimaal één trein missen en wellicht twee.
Ik heb gesproken met de klantenservice ( waar ik overigens meer dan 10 minuten voor moest wachten, maar dat terzijde) en die geven als tip: dan koop je even een enkele reis in de automaat en vraag je dat later terug. Echt waar? Dus, ik doe al de moeite om online een kaartje te kopen, kan niet meteen op reis en dan moet ik nog een kaartje kopen in die lange wachtrij bij de automaat, om dan vervolgens na mijn reis nog alle moeite te moeten doen om het geld terug te krijgen?
Zoals u wellicht al kunt lezen, ben ik niet geheel tevreden met deze dienstverlening. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uitleg over hoe dit nou goed zou moeten werken.
Dan tenslotte nog: als je met dat e-ticket op een station aankomt zonder "moderne” poortjes (waar je en QR kunt aanbieden), kun je niet eens uitchecken. Is dan de logica dat je een dagkaart helemaal niet uitcheckt? Want ik vraag me dan af als ik op een dergelijk station uitstap, waar ik niet kan uitchecken, ik doe wat ik daar wilde doen en wil op een ander station (met poortjes) weer opstappen, kan dat dus niet, want ik ben niet uitgecheckt.
Graag hoor ik jullie beeld hierover. Want ik denk dat op deze manier veel mensen afhaken om gebruik te maken van online tickets.
Met vriendelijke groet,
Michel Rorije