Skip to main content
beantwoord

onverwachte kosten van ns reizigers

  • 13 June 2024
  • 5 reacties
  • 140 Bekeken

in oktober kocht en gebruikte ik twee dalkaartjes voor amsterdam. Maar later worden er steeds kosten van mijn bankrekening afgeschreven, zonder factuur of toestemming. Ik had geen account op mijn ns, dus ik kan de reden niet controleren. Als iemand het weet, zou ik de hulp op prijs stellen. (betalingen variëren van 0,70 tot 5,60 euro)

5 reacties

Reputatie 2

Ik zou dan toch de klantenservice eens benaderen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Salah Yettaoui,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij jouw gegevens. Je kunt het beste contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Ik ben wel benieuwd wat voor ‘dalkaartjes’ je hebt gekocht. Normaal gesproken krijg je alleen korting in de daluren als je een Dal Voordeel-abonnement hebt. Daarvoor moet je dan gewoon in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar het abonnement op staat. En toevallig is € 5,60 de maandprijs van een Dal Voordeel-abonnement. Maar dan zou je ook een Mijn NS-account moeten hebben.

Hallo Salah Yettaoui en welkom bij de NS Community,

 

Je kan, zoals aangegeven, het beste contact opnemen met onze klantenservice. De 5,60 euro is vaak het bedrag voor een Dal Voordeel abonnement. Heeft iemand anders jouw IBAN gebruikt voor een abonnement?

Hoi Salah Yettaoui,

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij jouw gegevens. Je kunt het beste contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Ik ben wel benieuwd wat voor ‘dalkaartjes’ je hebt gekocht. Normaal gesproken krijg je alleen korting in de daluren als je een Dal Voordeel-abonnement hebt. Daarvoor moet je dan gewoon in- en uitchecken met de OV-chipkaart waar het abonnement op staat. En toevallig is € 5,60 de maandprijs van een Dal Voordeel-abonnement. Maar dan zou je ook een Mijn NS-account moeten hebben.

2 Groepsticket buiten de spits voor 68 euro. Ik heb E-tickets op mijn NS gekregen zonder een account aan te maken of een abonnement te nemen. het is de eerste keer dat ik 5,60 euro krijg, de andere keer 2,50 of 70 cent. Ik ontvang geen facturen of e-mails. bedankt, ik neem contact op met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Eerder dit jaar was er een actie waarbij Flex Dal Voordeel 3 maanden lang maar €2,50 kostte. Na die 3 maanden werd het het weer het reguliere bedrag van €5,60. 

Als deze bedragen maandelijks worden afgeschreven heeft NS blijkbaar een machtiging voor een automatisch incasso. Als jij zelf geen toestemming hebt gegegeven voor deze automatische incasso dan kun je vragen deze de incasso's terug te draaien. Of je kunt via je bank een “'Melding Onterechte Incasso” doen. https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen

Reageer