beantwoord

ov fiets

  • 11 September 2022
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Ik huurde een ov fiets die niet okee was. De trapper bewoog onder mijn voet. Dat moet greep worden. Waar meld ik dat? E-mail adres van NS nergens te vinden

icon

Beste antwoord door Daniel 11 September 2022, 17:34

Bekijk origineel

5 reacties

Ik bedoel gerepareerd 

Reputatie 7
Badge +2

Als je de fiets bij een bemenste locatie gehuurd hebt kan je dat het beste melden bij het inleveren. Was het een onbemenste locatie, dan krijg je bij het inleveren op de sleutelkluis de vraag of de fiets defect is. Daar kan je dan op “ja” drukken. Resultaat is dat de fiets voorlopig niet verhuurd wordt en er in theorie iemand naar kijkt zodra CP&A weer bij die zelfservice-stalling langskomt voor het uitwisselen van fietsen.

In theorie omdat m'n praktijkervaring is dat kleine defecten vaak niet opgemerkt worden en de fiets weer verhuurbaar gemaakt wordt.

Bij een fiets met nieuw slot is er nog een derde mogelijkheid, namelijk via de OV-fiets ritinformatie in de NS app. Daar kon je kort nadat dit ingevoerd was ook defecten aan fietsen met normaal slot melden, maar die optie zag ik de laatste keren niet meer.

Reputatie 7
Badge +4

NS heeft overigens helemaal geen e-mailadres. Contacten lopen via Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +4

Als u vaststelt dat er een technische onvolkomenheid is, kunt u de fiets nog binnen een kwartier terugbrengen en krijgt u een andere. Dat is aanmerkelijk minder gedoe.

Reputatie 7
Badge +2

Als u vaststelt dat er een technische onvolkomenheid is, kunt u de fiets nog binnen een kwartier terugbrengen en krijgt u een andere. Dat is aanmerkelijk minder gedoe.

Binnen 10 minuten tegenwoordig. En bij een onbemenste locatie dan niet vergeten de eerste fiets die je inlevert defect te melden, want anders is de kans groot dat je bij een tweede verhuur weer diezelfde fiets krijgt. (Eerst een tweede fiets huren en daarna de defecte inleveren kan uiteraard ook om dat te ondervangen)

Reageer