Skip to main content
beantwoord

ovchip vs ns kaart

  • 3 July 2024
  • 3 reacties
  • 104 Bekeken

NS Flex basis, maakt het verschil of ik dat op een al bestaande persoonlijke ov chipkaart zet of dat ik daar een nieuwe NS kaart voor kies?

Ik zie dat ik er in beide gevallen 10 Euro voor moet betalen.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is goedkoper een Dalvoordeelabonnement voor een maand te bestellen op een nieuwe kaart, dan is de ov-chipkaart gratis, en hoeft u ook het tientje niet te betalen. U kunt het Dalvoordeelabonnement ook gewoon op uw bestaande persoonlijke ov-chipkaart zetten. Dat laatste gaat sneller. Zelf vind ik een extra chipkaart wel handig, maar daar denkt niet iedereen hetzelfde over.

U heeft dan geen tientje kosten en een maand reizen met 40 procent korting in de daluren voor minder geld. Na een maand zet u het dan weer om naar Flex Basis.

Reputatie 7
Badge +3

Maakt geen verschil, allebei zijn het gewoon OV-chipkaarten, alleen heeft de ene een NS opdruk. 

Als je geheel nieuw NS Flex Basis (dus nu nog reizen op saldo op je kaart) kiest kost het inderdaad €10 aan adminstratiekosten. Je kan ook eerst 1 maand Flex Dal Voordeel nemen voor €5,60, dan betaal je die €10 niet, en na 1 maand wijzig je het naar Flex Basis. Dat scheelt je €4,40. 

bedankt voor de tips!

Reageer