Dag! Ik heb gisteren nadat ik zag dat in plaats van een dalurenkaartje voor zaterdag 1 oktober een kaartje voor 2 oktober a.s. heb gekocht telefonisch contact met NS gehad. Dit dalurenkaartje is overigens voorzien van een QR code.
De medewerker die ik telefonisch sprak vertelde mij dat de datum niet gewijzigd kon worden. Ik moest een nieuwe kaart kopen (een dalurenkaart moet je 4 dagen van te voren kopen dus dat was niet meer mogelijk) ad € 22,40 (van Arnhem Zuid naar Den Bosch) in plaats van € 20,16. De medewerker van de NS stelde voor dat ik dan het niet gebruikte kaartje (NS kan zien dat de QR code niet is gescand) declareer/claim bij NS. Ik vind - nu de datum niet kan worden gewijzigd (ik was er ‘op tijd bij’) - dat ik € 20,16 + € 2,24 (het verschil tussen de kaartjes) = € 22,40 kan claimen. Graag een reactie hierop NS! Met vr. gr. Anita S.