beantwoord

Prijstijd deal kaartje annuleren

  • 17 February 2024
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb twee kaartjes met een prijstijd deal gekocht (en betaald) voor 6 maart, maar het concert waar ik naartoe wou (en de kaartjes voor heb gekocht) is geannuleerd. Ik heb de kaartjes dus eigenlijk niet meer nodig en wil ze graag annuleren als dat kan. Als dat niet mogelijk is, kunnen dan misschien de tijden veranderd worden, want ik heb nu een kaartje voor de laatste trein terug naar huis omdat ik niet wist hoe laat het concert zou aflopen en als ik mijn geld niet terug kan krijgen wil ik wel gebruik maken van de kaartjes, maar dan heb ik liever een iets eerdere trein terug naar huis. 

icon

Beste antwoord door Thom 17 February 2024, 07:42

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als het e-tickets zijn en dat veronderstel ik dan kunt u de kaartjes niet wijzigen en u krijgt helaas ook geen geld terug. Het is namelijk niet na te gaan of u er toch nog mee reist. Vervelend, maar u bent uw geld kwijt. Teruggave is om bovenstaande reden te fraudegevoelig. U kunt gerust gebruik maken van de tickets, een trein eerder kan edit: wel.

Als het e-tickets zijn en dat veronderstel ik dan kunt u de kaartjes niet wijzigen en u krijgt helaas ook geen geld terug. Het is namelijk niet na te gaan of u er toch nog mee reist. Vervelend, maar u bent uw geld kwijt. Teruggave is om bovenstaande reden te fraudegevoelig. U kunt gerust gebruik maken van de tickets, een trein eerder kan in principe ook niet.

Volgens de voorwaarden is het kaartje de hele dag geldig in de daluren. Een trein eerder is dus zeker mogelijk, mits de trein na 18.30 uur vertrekt.

Reputatie 7
Badge +4

Ik zag het inderdaad te laat en twijfelde toen ik het opzocht, goed dat je het corrigeerde.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou wel erg makkelijk zijn om kaartjes die hoe eerder je ze koopt, hoe gunstiger de prijs, te mogen annuleren.

De e-ticket voorwaarden, aangevinkt voor betaling, laten wijzigen en restitutie niet toe.

Ik heb twee kaartjes met een prijstijd deal gekocht (en betaald) voor 6 maart, maar het concert waar ik naartoe wou (en de kaartjes voor heb gekocht) is geannuleerd. Ik heb de kaartjes dus eigenlijk niet meer nodig en wil ze graag annuleren als dat kan. Als dat niet mogelijk is, kunnen dan misschien de tijden veranderd worden, want ik heb nu een kaartje voor de laatste trein terug naar huis omdat ik niet wist hoe laat het concert zou aflopen en als ik mijn geld niet terug kan krijgen wil ik wel gebruik maken van de kaartjes, maar dan heb ik liever een iets eerdere trein terug naar huis. 

Essentieel is dat als je kaartjes met korting koopt je ze daarna niet meer kunt annuleren. Anders gaat iedereen dergelijke goedkope kaartjes kopen en levert ze gewoon weer in als hij/zij niet nodig blijkt te hebben. Dat is natuurlijk niet de bedoeling want op die manier kun je dan altijd met korting reizen..

Reputatie 7
Badge

Veel mensen willen wel de lusten maar niet de lasten.

Reageer