Regels railrunner met een groep kinderen | NS Community
beantwoord

Regels railrunner met een groep kinderen

  • 23 April 2017
  • 5 reacties
  • 1322 Bekeken

Wij gaan 18 mei met een klas naar Amsterdam. Ik neem dan 15 kinderen van groep 7 mee (10/11 jaar). Klopt het dat deze kinderen ook zelfstandig mogen reizen? Oftewel zit er nog een regel aan vast dat je per begeleider zoveel kinderen mee mag nemen? We zijn met 3 begeleiders. Dus dan zou ik voor de 3 volwassenen een groepsretour kunnen doen en dan 15x een railrunkaartje? Of zie ik dan nog wat over het hoofd?
Groetjes Marloes
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 April 2017, 09:37

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3
Kinderen van 4 tot en met 11 jaar mogen inderdaad zelfstandig reizen met een Railrunner in de tweede klas. Alle kinderen kunnen dus met een Railrunner reizen. Of een Groepsretour voor de begeleiders het goedkoopst is, hangt af van het traject en de reistijden.
Voor railrunner geldt dat de kinderen zelfstandig mogen reizen. Dus dat is geen enkel probleem.

Mogelijk hebben een aantal kinderen ook al een ov-chipkaart met kids-vrij erop. Per begeleider mogen er 3 kinderen met kids-vrij gratis meereizen. Daar kunt u mogelijk nog wat besparen.
Hallo marloeslock, welkom op ons Serviceforum.

Leuk dat je je vraag hier stelt. De reacties van Tochjo en marv87 zijn inderdaad correct. Is het zo duidelijk voor je? Mocht je verder nog vragen hebben, laat het ons gerust weten.
Reputatie 7
Badge +3
Mogelijk kunt u voor de 3 begeleiders ipv een groepsretour Blokker dagkaarten kopen, deze zijn vanaf gister 22 april te koop voor €14.50. Dan betaalt u maar €43.50 ipv €55.00.

Let op, de Blokker dagkaarten zijn Dal Vrij Treinkaarten. Hiermee kunt u alleen gedurende de daluren inchecken (voor 6.30 uur, tussen 9.00-16.00 uur en na 18.30 uur). Met het groepsretour mag u na 9.00 mag reizen, maar wel in de middagspits. Met Blokker kaartje kunt u niet tijdens de middagspits inchecken, u moet dan voor 16.00 (of eigenlijk 16.05) inchecken. Het ligt er dus aan hoe laat u weer terug wilt.

http://www.blokker.nl/nl/blknl/content/acties?currentSearchTerm=dagkaart&utm_campaign=Blokker.nl&utm_medium=affiliates&utm_source=tradetracker&utm_content=linkgenerator&utm_term=27096#item1
Bedankt voor de aanvulling Momo!

Reageer