Skip to main content
Antwoord

Reis je gratis met het studentenreisproduct op 5 mei (in 2025) en Hemelvaartsdag?

• April 18, 2025
  • 9 reacties
  • 6468 Bekeken

Ik vind het verwarrend of je op deze dagen wel of niet gratis reist met een studentenreisproduct. Voor het weekend abbonement staat aangegeven dat je op feestdagen, waaronder 5 mei in 2025 en hemelvaartsdag vallen volgens duo en studentenreisproduct.nl, gratis reist. In de agenda die te vinden is op studentenreisproduct.nl staat dat je op die dagen korting hebt. Kan ik nu gratis reizen of heb ik slechts korting?

Beste antwoord door mrfreeze

Hoi Noah_dWit,

De tekst en de agenda spreken elkaar inderdaad tegen. Verwarrend.
Ik denk dat de agenda het verkeerd heeft. De voorwaarden lijken me leidend, en daarin staat dat je met het weekendabonnement gratis reist op deze dagen.
Voor 100% zekerheid zou je contact op kunnen nemen met DUO.

9 reacties

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • Antwoord
  • April 18, 2025

Hoi Noah_dWit,

De tekst en de agenda spreken elkaar inderdaad tegen. Verwarrend.
Ik denk dat de agenda het verkeerd heeft. De voorwaarden lijken me leidend, en daarin staat dat je met het weekendabonnement gratis reist op deze dagen.
Voor 100% zekerheid zou je contact op kunnen nemen met DUO.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 18, 2025

Studentenreisproduct is van DUO, misschien handiger om daar de vraag te stellen?

• Koploper****
  • April 19, 2025

Bevrijdingsdag geldt voor de SOV als feestdag.

Het weekabonnenent geeft dan korting, het weekendabonnement vrij reizen.

De agenda is niet correct.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • April 19, 2025

Op dagen waar een weekabonnement geen vrij reizen geeft zou een weekendabonnement dat wél moeten geven.

De agenda voor het weekabonnement klopt, dus je zou vrij reizen en korting kunnen omwisselen door daar te kijken 😅 Op Goede Vrijdag geven beide varianten vrij reizen.

Voor de rest, in de zomerperiode (16 juli - 15 augustus) is er geen vrij reizen met een weekabonnement maar het weekendabonnement is geldig zoals normaal. Wisselen kan niet van 1 mei tot 25 augustus.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • April 29, 2025

De agenda is niet correct.

Ben ik ook achter. Inmiddels is de agenda geüpdatet en staat bevrijdingsdag erin als vrij reizen voor mensen met een weekendabonnement.

De chatbot op de website zegt ook dat je op Hemelvaartsdag gratis reist.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • April 29, 2025

NS vindt bevrijdingsdag geen officiele feestdag, DUO wel.

Daar gaat het waarschijnlijk mis.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 29, 2025

Gaat niet op, in ieder geval niet dit jaar. Bij NS is Bevrjdingsdag eens in de 5 jaar een feestdag. Dit jaar is een feestdag. De fout lag geheel aan DUO.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper**
  • April 29, 2025

Gaat niet op, in ieder geval niet dit jaar. Bij NS is Bevrjdingsdag eens in de 5 jaar een feestdag. Dit jaar is een feestdag. De fout lag geheel aan DUO.

Leuk, tenzij je een weekabonnement hebt en stage loopt 🤣.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • April 29, 2025

Leuk, tenzij je een week abonnement hebt en stage loopt 😉.

Voor klachten moet je bij DUO zijn, die bepaalt wanneer je vrij reizen hebt met een SRP. Het is geen product van NS.