beantwoord

reservering verplicht

  • 5 January 2023
  • 11 reacties
  • 736 Bekeken

ik hoef alleen een vraagje.

Voorbeeld : als ik de nachttrein neem van Maastricht naar Amsterdam Centraal, staat op : reservering verplicht 

Hoe of wat moet ik doen ?

 

Pierre

icon

Beste antwoord door Momo 5 January 2023, 17:51

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Deze nachttrein wordt gereden door Arriva. Tickets hiervoor zijn alleen verkrijgbaar via glimble, de reisapp van Arriva. Een gekocht ticket is dan tevens de reservering. 

https://www.arriva.nl/a/nachttrein.htm

Reputatie 7
Badge +3

Met het kopen van een ticket heb je zitplaats garantie. Er worden niet meer tickets verkocht dan er zitplaatsen zijn.

dus gebruik ik gewoon mijn ov-pasje inchecken en uitchecken  met een poortje ?

 

Badge +3

Nee. U koopt een e-ticket in de glimble-app en daarop staat een vierkante barcode waarmee u de poortjes kunt passeren. Gebruik uw OV-chipkaart niet.

Och geldt die ook van Groningen naar Amsterdam ?

Ik zal even googlen over Glimble- app

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Iamsterdam Ik raad je aan om op de website van Arriva na te lezen hoe een en ander werkt. Met NS heeft het niets te maken.

Ik heb Gimble app site gelezen en ook Google app om Gimble app te downloaden.

Naast staat ook over beoordeling van Gimble. Er staat heel veel 1 ster aangegeven dus waardeloos app 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Waardeloos of niet, het is de enige manier om tickets voor deze Arriva nachttrein te kopen. Zoals aangegeven heeft NS hier niets mee te maken, klachten kunt u neerleggen bij Arriva. 

Ik heb Gimble app site gelezen en ook Google app om Gimble app te downloaden.

Naast staat ook over beoordeling van Gimble. Er staat heel veel 1 ster aangegeven dus waardeloos app 

U bent natuurlijk niet verplicht van deze trein gebruik te maken. De app werkt bij mij overigens prima.

Badge +3

Zou het ook niet via Tranzer (app) kunnen, die Arriva nachttrein?

Reputatie 7
Badge +3

Zou het ook niet via Tranzer (app) kunnen, die Arriva nachttrein?

 

Reageer