beantwoord

retourticket

  • 26 April 2022
  • 1 reactie
  • 169 Bekeken

Goedenavond, ik heb zojuist een retour ticket gekocht voor morgen. Nou had ik Arnhem centraal en Deventer centraal verkeerd om staan waardoor mijn 1e ticket nu niet goed staat. Kan dit nog aangepast worden?

Er staat nu van Arnhem naar Deventer, maar dit moet van Deventer naar Arnhem zijn

icon

Beste antwoord door Thom 26 April 2022, 22:57

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Het is niet meer te veranderen, e-tickets worden niet gewijzigd zodra u ze geopend hebt. U kunt het beste gewoon van Deventer naar Arnhem gaan. U begint dan met de formele terugreis. Bij controle wordt uw kaart gescand en geregistreerd, bij de poortjes niet. Als u bij de formele terugreis zoals die op het kaartje staat wordt gescand, kunt u de ‘heenreis’ niet meer maken. Dan valt het bij controle op. Als u niet wordt gescand op de heenreis, eigenlijk de formele terugreis, kunt u de terugreis, eigenlijk de oorspronkelijke heenreis, wel gewoon maken van Arnhem naar Deventer. Formeel klopt dit natuurlijk niet, maar de reis is gewoon betaald en dit is een workaround waarbij u het geluk moet hebben dat u niet gecontroleerd wordt op de heenreis. Dan heeft u pech en krijgt u bij controle op de ‘terugreis’ de constatering dat het retour al gemaakt is.

Officieel zit u fout als u na niet gescand te zijn weer teruggaat, het is echter niet na te gaan. Er is nauwelijks controle, dus op deze wijze kunt u de reis toch maken zonder extra kosten. U heeft NS niet benadeeld, formeel klopt het natuurlijk niet.

Als u op de echte heenreis niet wordt gescand door een conducteur, is de ‘terugreis’ ook mogelijk en als u dan gescand wordt, is er niets aan de hand.

 

Voorkom dit gedoe wel door het gewoon goed te bestellen. Ik geef u deze optie omdat u wel het juiste bedrag heeft betaald, NS niet benadeelt, maar het formeel natuurlijk niet in orde is. Feitelijk mag u alleen de heen- of alleen de terugreis gebruiken bij een omgekeerd retour.

 

Reageer