beantwoord

Ruilen datum ticket

  • 25 September 2022
  • 2 reacties
  • 82 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Goedemiddag NS,

 

Ik had mijn reis bepaald en daarna bovenin de datum gewijzigd. Toen niet op het ververs scherm gedrukt nu heb ik 3 tickets voor morgen en deze heb ik 1 oktober nodig.

Ik heb gebeld met 1 van uw medewerkers zij gaf aan dat ik ze in de ns app gezet heb en dat hierdoor niets meer kan. Ze gaf aan dat ik het geld nu gewoon kwijt ben.

Het kan toch niet zo zijn dat in dit digitale tijdperk je niet een datum kunt wijzigen?

Ik lees op internet dat er wel uit coulance e.e.a. geregeld zou kunnen worden. Uw collega wou hier niet van weten.

 

Ik hoor graag van u wat u hiermee kunt.

 

Met vriendelijke groet,

Haiko Leisink

icon

Beste antwoord door MoDe 25 September 2022, 16:03

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Eenmaal gekochte tickets kunnen niet meer gewijzigd worden en er is geen restitutie mogelijk. Die voorwaarden heb je voor gelezen aangevinkt, anders had je de tickets niet kunnen kopen. Coulance is alleen mogelijk voor tickets die niet zijn gedownload of in de app gezet zijn. Jij hebt de tickets in de app staan en daarmee heb je geldige tickets die niet meer ongeldig gemaakt kunnen worden. Geld terug of wijzigen betekent dat je en morgen en 1 oktober zou kunnen reizen voor de prijs van 1 ticket.

Met een e-ticket check je niet in, dus kan er niet gecontroleerd worden of je er toch mee reist. In het digitale tijdperk kan veel, maar met geldige e-tickets in de app kan NS niets meer.

Reputatie 7
Badge +4

Het kan toch niet zo zijn dat in dit digitale tijdperk je niet een datum kunt wijzigen?

Dat heeft er niets mee te maken en is geen inhoudelijk argument. Als de datum gewijzigd kan worden kan er makkelijk mee gefraudeerd worden en het is eenvoudig te begrijpen hoe. Het is niet na te gaan of er mee gereisd is of niet.

Het lijkt of u dat belachelijk vindt, maar het is dagelijkse praktijk dat mensen dit proberen.

Ik lees op internet dat er wel uit coulance e.e.a. geregeld zou kunnen worden. Uw collega wou hier niet van weten.

 

Terecht dat ze dat niet wilde. Ze kan het ook niet trouwens. Het is echt geen onwil waarbij u benadeeld wordt. Het kan maar in enkele gevallen als fraude onmogelijk is. Dat is in uw situatie wel makkelijk als u uw geld terug zou krijgen. U zou dan twee dagen kunnen reizen voor de prijs van één kaartje.

Het lukt voorlopig nog niet om dit te verbeteren. De fraude was nogal aanwezig toen NS nog coulant was, maar de kosten voor de groep die dit deed werden te hoog voor de wel betalende reiziger - en die zal de gratis kaartjes op moeten brengen.

 

Ik denk haast dat u zich dit niet realiseerde.

Reageer