samenreis korting, rare regel

  • 6 March 2024
  • 7 reacties
  • 173 Bekeken

Ik ben verbaasd over de regel van de samenreiskorting. Het is heel fijn dat ik iemand met korting mee kan nemen. Het is wel raar dat die persoon niet om 15.55 uur kan inchecken. Dat betekend dus dat ik dat dus ook niet kan want samen uit is samen thuis. Zo is mijn voordeelurenkaart dus weer minder waard


7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Roggemar en welkom bij de NS Community.

Dit is alleen het geval wanneer de medereiziger met het e-ticket reist. Als de medereizigers een NS Flex abonnement heeft waarbij de Samenreiskorting geactiveerd wordt, kan hij of zij ook om 15:55 uur inchecken.

Reputatie 7
Badge +2

TS heeft het echter over inchecken, dus de meereiziger zal niet op een e-ticket reizen.

Badge +3

TS heeft het echter over inchecken, dus de meereiziger zal niet op een e-ticket reizen.

Voor de meesten is het openen van een poortje met een e-ticet gelijk aan ‘inchecken’.

Als je een medereiziger bent heb je geen abonnement want dan heb je al korting. Een medereiziger mag niet om bv 15.55 inchecken en met een abonnement wel. Dat betekent dus dat ik met mijn voordeeluren kaart ook niet om 15.55 kan inchecken want dan moet ik mijn medereiziger achterlaten 

Badge +3

De medereiziger kan NS Flex Basis of NS Flex Weekend Voordeel of NS Flex Weekend Vrij zonder dalkorting hebben. Daarmee krijgt hij zelf niet altijd korting in de daluren. Bij NS Flex kan Samenreiskorting in de app geactiveerd worden en dan telt wel het tijdstip van inchecken, dus kan wel samen om 15:55 aan de reis begonnen worden.

Maar als je dat niet hebt kan dat niet en ik kan het daarom dan ook niet met mijn voordeelurenkaart. Er zijn heel veel mensen die geen flexkaart hebben

Reputatie 5

Dat zijn nou eenmaal de voorwaarden voor e-tickets…

Reageer