Skip to main content
beantwoord

samenreiscode

  • 8 June 2024
  • 2 reacties
  • 110 Bekeken

Goedemiddag, 

 

Ik heb nu al meerdere malen gehad dat ik geen gebruik kan maken van de samen reis code van mijn vriendin. Dat vind ik zonde van het geld! 

 

Ik zie graag terug dat we weer bij de paal de samen reis code kunnen toevoegen. 

 

Mvg Britta

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Ik neem aan dat je Samenreiskorting laden bij een kaartautomaat bedoelt? Dan kan vanaf 22 april niet meer.

Als je een anonieme ov-chipkaart of persoonlijke OV-chipkaart zonder NS Flex abonnement hebt kan je Samenreiskorting nog wel laten activeren bij een servicebalie op de volgende stations (en bij de Arriva balie in Groningen zal het ook wel kunnen):

Stations met een OV Service & Tickets winkel

Op de volgende stations kunt u een OV Service & Tickets winkel vinden:

  • Amsterdam Centraal in de IJ-hal: OV Service & Tickets winkel van EBS en NS
  • Amsterdam Sloterdijk: OV Service & Tickets winkel van NS
  • Arnhem: OV Service & Tickets winkel van Breng en NS 
  • Breda: OV Service & Tickets winkel van Arriva en NS
  • Den Haag Centraal: OV Service & Tickets winkel van HTM en NS
  • Eindhoven Centraal (Centrumzijde): OV Service & Tickets winkel van NS
  • Leeuwarden: OV Service & Tickets winkel van Arriva en NS
  • Maastricht: OV Service & Tickets winkel van Arriva en NS
  • Utrecht Centraal (Centrumzijde): OV Service & Tickets winkel van NS
  • Zaandam: OV Service & Tickets winkel van NS
  • Zwolle: OV Service & Tickets winkel van NS

Heb je al NS Flex maar werkt de code van je vriendin niet om Samenreiskorting aan te zetten, dan gaat de optie om het te activeren bij een kaartautomaat ook niet helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Samenreiskorting bij de paal toevoegen heeft nooit gekund, wel kon je tot 22 april 2024 bij een ov-chipkaart op saldo samenreiskorting via de automaat op een ov-chipkaart zetten. Dat kan niet meer en zal ook niet meer terugkomen.

Je kunt met de code een samenreisticket kopen of flex basis nemen en dan code activeren om op ov-chipkaart te reizen.

Reageer