beantwoord

samenreiscode delen, maar ik zou niet de kaarthouder zou zijn

  • 23 February 2024
  • 9 reacties
  • 563 Bekeken

Ik wil een samenreiscode delen, maar krijg de melding dat ik niet de kaarthouder zou zijn. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Melissa NS 23 February 2024, 21:19

Bekijk origineel

9 reacties

Goedenavond hcvanderlinde, Welkom op de NS Community!

Waarschijnlijk staat jouw Mijn NS-account niet correct gekoppeld. Ik wil je vragen contact op te nemen met de klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X. Zij kunnen met jou mee kijken en het eventueel aanpassen.

Badge +3

Waarschijnlijk staat jouw Mijn NS-account niet correct gekoppeld. Ik wil je vragen contact op te nemen met de klantenservice middels telefoon, chat, Facebook of X. Zij kunnen met jou mee kijken en het eventueel aanpassen.

Een Mijn NS account niet correct gekoppeld?

Sorry @Melissa NS daar ligt het echt niet aan! Zie klantnummer ******

Met Flex Dal Voordeel kan ik via de website oneindig veel codes genereren. Elke keer een andere code, en met wie ik die deel voor welke datum wordt niet naar gevraagd.

De NS app

Reis met 40% korting in de daluren en het weekend met mij [wie?] mee! 
Ga naar https://www.ns.nl/samenreiscode?c=***** en vul deze samenreiscode in: *****.
De code kun je tot 3 dagen na dit bericht gebruiken.

Nou, succes ermee om niet met mij samen te reizen als je wilt frauderen. De app werkt voor mij niet (Dal Voordeel

Tja, mijn naam en de laatste 4 cijfers van één van mijn kaartnummers zijn blijkbaar bij controle ‘bekend wegens het delen van een code’ ⁉

Dus ‘jij reist mee met Robert die kaart 3528 ×××× 8920 heeft?

Ik zie het niet gebeuren, maar wellicht hebben @Loes @Slidestops of @Sander-VH daar meer info over, om te kunnen zien wie jou die code gegeven heeft?

Als diegene er helemaal niet bij is… Probleem of alarm, we hebben een grijsrijder! ⏰

Wilt u nog een code (van mij, Robert met kaart ×××) dan vul maar in ***** of ***** of wat dan ook.

Je krijgt elke keer een andere code zonder te vertellen wie er met je mee zou willen reizen 🙄

 

Reputatie 7
Badge +3

Ha, ik heb even met die code getest wat je dan ziet. Er wordt aangegeven met welke OV-chipkaart ik met korting reis en jouw naam als de persoon met wie ik samenreis (je tussenvoegsels ontbreken). Ik kan geen datum kiezen, is vandaag geldig. Na activeren staat direct bovenaan in mijn startpagina dat Samenreiskorting actief is en weer mijn OV-chipkaartnummer en jouw naam. 

Krijg jij dan ook een melding dat ik met je samenreis?

Samenreiskorting heb ik ook gelijk maar gestopt. De enige reis die ik nu nog ga maken is de trap op en naar bed. 

 

Badge +3

Krijg jij dan ook een melding dat ik met je samenreis?

Samenreiskorting heb ik ook gelijk maar gestopt. De enige reis die ik nu nog ga maken is de trap op en naar bed. 

Voor mij ook bedtijd maar nog even de mail gecheckt… Zoals verwacht, niets!

Jij (of wie dan ook) mogen dus met mij meereizen de komende 3 dagen met die codes

Maar jij ziet dus wel mij naam ergens? Alleen als Robert er bij is geldig dus ⁉

(off topic) nog even de spam checken… Happy happy joy, ik heb weer van alles gewonnen of zo 😅

 

Dat hele codes delen krijg je als abonnementhouder geen e-mail over dus.

Maar hoe ziet die mail voor jou er uit @Momo (met mijn naam er in en laatste 4 cijfers van chipkaartnummer en zo)? Dat zal dan 8920 moeten zijn.

Goede reis (en ik was niet van plan om mee te gaan dus) 🤣

Weet je wat, reserveer ik alvast een fietsplaats voor je, in de trein van ×.×× uur en als je een andere trein neemt wel ff die reservering tijdig aanpassen 😄

En oh ja, ‘als je je onveilig voelt of overlast in de trein of op het station ervaart’ is er https://www.ns.nl/reisinformatie/voorzieningen/veiligheid-in-de-trein-en-op-het-station.html

😴

SMS 06 1318 1318 en je bent weer veilig hoor (nou ja, er zal misschien iemand komen kijken, maar die mag niets doen, anders dan opvolging regelen).

Reputatie 7
Badge +3

Maar hoe ziet die mail voor jou er uit @Momo (met mijn naam er in en laatste 4 cijfers van chipkaartnummer en zo)? Dat zal dan 8920 moeten zijn.

 

Ziet er zo uit:

Ik zie dus alleen jouw naam, geen OV-chipkaartnummer, zelfs niet de laatste 4 cijfers. Wel het OV-chipkaartnummer van de kaart waarmee ik het geactiveerd heb, moet ik bij reizen natuurlijk wel deze kaart gebruiken en laten zien en niet mijn andere kaart met Reizen op Saldo (waar geen saldo op staat en dus niet mee kan inchecken). En ook bovenaan in mijn MijnNS startpagina dat Samenreiskorting actief is en weer mijn OV-chipkaart nummer en en jouw naam zonder iets van jouw OV-chipkaart. 

Oh, ik kreeg ook nog een mail dat Samenreiskorting was geactiveerd, maar daar stond dan weer niet jouw naam of mijn OV-chipkaartnummer bij. En ook weer een mail toen ik het had gestopt.

 

Badge +3

Mooi zo, hoef ik alleen maar in te checken met een kaart waar een abonnement op staat dat recht geeft op medereizigers.

Dat is er trouwens maar eentje, maar bijv. een student met een SRP en Weekend Vrij op een andere kaart kan zich dus niet vergissen, zolang die maar ingecheckt is.

Via de app lukt het me trouwens nog steeds niet, die gaat Studenrenreisproduct checken en blijft volhouen dat ik niet de kaarthouder ben.

Vreemd, want ik kan gewoon mijn abonnement (Dal Voordeel) wijzigen als ik dat wil, dus ben ik zelfs contracthouder… 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet natuurlijk niet wat de HC bij controle ziet, daar kan mogelijk wel die laatste 4 cijfers van je OV-chipkaartnummer staan. Maar als ik met je samenreis hoef ik niet jouw kaart te checken. 

Badge +3

Ik weet natuurlijk niet wat de HC bij controle ziet, daar kan mogelijk wel die laatste 4 cijfers van je OV-chipkaartnummer staan. Maar als ik met je samenreis hoef ik niet jouw kaart te checken. 

De naam die op mijn kaart(en) staat is blijkbaar voldoende, een HC ziet bij controle (en een keer swipen) mijn abonnement en icoontjes of dat recht geeft op medereizigers en ICE toeslagvrij. Had @Loes ooit wat screenshots van gepost.

Badge +3

Als ik een 1e klas abonnement heb moet jij als medereiziger nog wel even een klassewissel doen natuurlijk.

Lastig als jij Flex hebt en geen smartphone, dan zou je op mijn telefoon moeten inloggen of zal ik 2e klas moeten reizen (want zelfde coupé).

Jouw kaart aan mijn account koppelen kan ook nog, daar heb ik alleen het kaartnummer en de einddatum voor nodig.

Jij krijgt dan een e-mail dat de kaart is toegevoegd aan de Mijn NS account van iemand anders (met mijn e-mailadres erbij), en kunt dat ongedaan maken met een paar muisklikken. 

Wel vreemd dat ik gewoon op een kaart van iemand anders de klasse kan wisselen (als die kaart maar aan mijn account gekoppeld is, waar jij niet eens toestemming voor hoeft te geven).

Reageer