beantwoord

samenreiskorting

  • 8 September 2023
  • 9 reacties
  • 344 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb een daluren abonnement en mijn vrouw een flex basis. Gisteren vanuit Roosendaal naar A'dam en geprobeerd via automaat samenreiskorting toe te voegen, echter niet gelukt. Achteraf bleek dat mijn vrouw in haar app of computer de samenreiskortring moest aanzetten. Voor ons was het de eerste keer en automaat gaf niet aan dat dit niet mogelijk was. In haar account staat wel dat ze de samenreiskorting moet aanzetten, echter niet hoe. Voor mij is de info op haar account onvolledig en automaat had ook een melding kunnen geven. Al met al €19,64 teveel betaald. Mijn vraag is hoe kan ik dit teveel betaalde bedrag alsnog terugvorderen. Weet iemand een mailadres?

icon

Beste antwoord door Momo 8 September 2023, 11:25

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Ab57,

Je kunt NS helaas niet per mail bereiken. De klanteNService is bereikbaar per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X.

Reputatie 5

U kunt NS niet mailen, maar de klantenservice is wel bereikbaar via telefoon of chat en social media (X/Facebook). Misschien willen ze u tegemoet komen.

Samenreiskorting is trouwens in dit topic ook al behandeld en daar aan u uitgelegd hoe dit werkt.

Reputatie 7
Badge +3

In dat topic wordt niet uitgelegd hoe je Samenreiskorting bij Flex Basis aanzet.

Reputatie 5

In dat topic wordt niet uitgelegd hoe je Samenreiskorting bij Flex Basis aanzet.

Je hebt helemaal gelijk. Verkeerde link gekopieerd. Ik heb het aangepast.

Na de eerste maand kan zij dit Flex Dal Voordeel wijzigen naar Flex Basis en dan de bij samenreizen met u in de app Samenreiskorting aanzetten. Het gemak van aanzetten in de app kost dan dus hooguit €2,50. 

Reputatie 7
Badge +3

Meestal kun je achteraf geen samenreiskorting claimen. Op het moment dat het niet lukte, had je contact op kunnen nemen met NS klantenservice of een e-ticket samenreiskorting kunnen kopen. Nu moet je als je al op een station staat wel de mogelijkheid hebben om via de telefoon te kunnen betalen om een e-ticket te kopen. Was er niemand op het station die kon helpen?

Meestal kun je achteraf geen samenreiskorting claimen. Op het moment dat het niet lukte, had je contact op kunnen nemen met NS klantenservice of een e-ticket samenreiskorting kunnen kopen. Nu moet je als je al op een station staat wel de mogelijkheid hebben om via de telefoon te kunnen betalen om een e-ticket te kopen. Was er niemand op het station die kon helpen?

Neen, loket was dicht en hebben nog een conductrice benaderd maar die snapte het ook niet.

Ik ben nog steeds van mening dat NS onvolledig is in de info die staat op mijn account. Ook de automaat had een melding moeten maken dat het niet kon met mijn flex basis pas.

Reputatie 7
Badge +3

Meestal kun je achteraf geen samenreiskorting claimen. Op het moment dat het niet lukte, had je contact op kunnen nemen met NS klantenservice of een e-ticket samenreiskorting kunnen kopen. Nu moet je als je al op een station staat wel de mogelijkheid hebben om via de telefoon te kunnen betalen om een e-ticket te kopen. Was er niemand op het station die kon helpen?

Neen, loket was dicht en hebben nog een conductrice benaderd maar die snapte het ook niet.

Ik ben nog steeds van mening dat NS onvolledig is in de info die staat op mijn account. Ook de automaat had een melding moeten maken dat het niet kon met mijn flex basis pas.

Ik begrijp dat er geen andere reizigers waren aan wie je iets kon vragen?

Met flex heb je niets bij een automaat te zoeken. Voor uitgebreide informatie kun je het beste de NS website raadplegen. In haar account moet een knopje/schuifje zitten waarmee ze kan aangeven dat ze met samenreiskorting reist.

Reputatie 7
Badge +3

In haar account moet een knopje/schuifje zitten waarmee ze kan aangeven dat ze met samenreiskorting reist.

Staat al direct op de startpagina na inloggen. 

Lijkt me voor zich spreken, geen uitgebreide handleiding nodig.

Uitleg staat verder ook nog op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

 

  • Ik heb een NS Flex-abonnement

    Je kunt in de daluren met bekenden met een NS-abonnement (uitgezonderd NS Flex Basis of Kids Vrij) of Studentenreisproduct meereizen. Voor je instapt, zet je Samenreiskorting aan in de NS-app of in Mijn NS.

    Zo zet je Samenreiskorting aan in de NS-app:

    1. Open de NS-app
    2. Klik op ´Meer´ en daarna ´Mijn NS´
    3. Log in op Mijn NS
    4. Kies de OV-chipkaart waarmee je gaat reizen
    5. Scroll naar beneden en kies bij Samenreiskorting voor ´Aanzetten´
    6. Klik op ´Bevestigen´

    Zo zet je Samenreiskorting aan in Mijn NS:

    1. Log in op Mijn NS
    2. Ga naar ´Mijn reisvoorkeuren´
    3. Kies bij Samenreiskorting voor ´Aan´
    4. Klik op ´Bevestigen´

    Je reist meteen met 40% korting in de daluren. Je korting is de hele dag geldig tot 4.00 uur de volgende dag.

In haar account moet een knopje/schuifje zitten waarmee ze kan aangeven dat ze met samenreiskorting reist.

Staat al direct op de startpagina na inloggen. 

Lijkt me voor zich spreken, geen uitgebreide handleiding nodig.

Uitleg staat verder ook nog op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

 

  • Ik heb een NS Flex-abonnement

    Je kunt in de daluren met bekenden met een NS-abonnement (uitgezonderd NS Flex Basis of Kids Vrij) of Studentenreisproduct meereizen. Voor je instapt, zet je Samenreiskorting aan in de NS-app of in Mijn NS.

    Zo zet je Samenreiskorting aan in de NS-app:

    1. Open de NS-app
    2. Klik op ´Meer´ en daarna ´Mijn NS´
    3. Log in op Mijn NS
    4. Kies de OV-chipkaart waarmee je gaat reizen
    5. Scroll naar beneden en kies bij Samenreiskorting voor ´Aanzetten´
    6. Klik op ´Bevestigen´

    Zo zet je Samenreiskorting aan in Mijn NS:

    1. Log in op Mijn NS
    2. Ga naar ´Mijn reisvoorkeuren´
    3. Kies bij Samenreiskorting voor ´Aan´
    4. Klik op ´Bevestigen´

    Je reist meteen met 40% korting in de daluren. Je korting is de hele dag geldig tot 4.00 uur de volgende dag.

Nu helemaal duidelijk en inderdaad wij hadden niks te zoeken bij de automaat, echter geen melding op de automaat. In mijn account staat inderdaad “Zet voor het inchecken je Samenreiskorting aan” echter niet dat het alleen kan via de app of computer. Zelfs de conductrice kon het ons niet uitleggen en die zou het moeten weten. Zij had ons kunnen laten uitchecken bij eerstvolgend station, samenreiskorting aanzetten en weer inchecken.

Reageer