beantwoord

samenreiskorting

  • 13 April 2024
  • 7 reacties
  • 151 Bekeken

Een kaartje met samenreiskorting kun je van tevoren kopen. Hoe te handelen als de samenreiskortinggever onverhoopt niet meereist?

icon

Beste antwoord door Tochjo 13 April 2024, 19:16

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Dan is het ticket met Samenreiskorting niet meer te gebruiken en moet een nieuw vervoerbewijs gekocht worden dat wel geldig is. Het ticket met Samenreiskorting kan ook niet worden gewijzigd of terugbetaald, dus het is raadzaam zo'n ticket niet al te lang voor de reis te kopen om de kans dat de reis niet doorgaat, zo klein mogelijk te houden.

Reputatie 3

Of een 2e samenreiskortingkaartje kopen voor dezelfde reis? Je betaalt dan 2x 60% = 120% in plaats van 160%. En aan de conducteur uitleggen waarom je dit gedaan hebt!

Reputatie 3

Online tickets zijn op naam. U kunt gekochte online tickets niet aanpassen of retourneren.

Aankoop is dus definitief.

 

Mijn advies is om samenreiskorting op ov chipkaart te zetten. Indien u online tickets wilt kopen dan is het verstandig om op het laatst moment te kopen.

Reputatie 7
Badge +3

Of een 2e samenreiskortingkaartje kopen voor dezelfde reis? Je betaalt dan 2x 60% = 120% in plaats van 160%. En aan de conducteur uitleggen waarom je dit gedaan hebt!

Je kunt alleen samenreizen met een abonnementhouder niet met jouzelf.

Of een 2e samenreiskortingkaartje kopen voor dezelfde reis? Je betaalt dan 2x 60% = 120% in plaats van 160%. En aan de conducteur uitleggen waarom je dit gedaan hebt!

Nee, dat soort illegaal gedoe is natuurlijk niet toegestaan.

Ik kan ook niet een kaartje van Amsterdam naar Rotterdam gebruiken om van Amsterdam naar Zwolle te gaan met als argument dat dat even duur is.

Reputatie 7

Ik kan ook niet een kaartje van Amsterdam naar Rotterdam gebruiken om van Amsterdam naar Zwolle te gaan met als argument dat dat even duur is.

Hetzelfde als dat er genoeg mensen zijn die hun abonnement even uitlenen - wat maakt het nou uit of ik er mee reis of mijn buurman, betaald is het toch al 😂. Ander “argument” oftewel eerder gehoorde vergelijkingen: een uit de automaat gekocht ongebruikt kaartje kan je toch ook doorgeven? Of het tijdschrift waar men een eigen abonnement op heeft, doorgeven aan de buren? 😆

Reputatie 7
Badge

Mensen zijn heel vindingrijk. En vervolgens hier klagen en zeuren om coulance als ze betrapt worden.😭

Reageer